Gå til innhold
  • Bli medlem

Slettnes fyr til Lakselv


GrundeL

Anbefalte innlegg

Annonse

Fantastisk flott turrapport fra et fantastisk område! Det frister absolutt med et besøk her. Takk for at du deler. 

Når du legger til maten du hadde med, hvor tung var sekken din ved avmarsj? (Jeg ser mat mangler i lighterpakklisten din). 

Jeg plottet turen inn på kartet sånn noenlunde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelig tilbakemelding. Jeg ser at det har sneket seg inn et par feil i pakkelista. Tror dette er fordi jeg har kopiert over og startet en ny liste for Te Araroa turen (jeg reiser i morra :-)), når jeg så har endret i den lista så har det også endret seg i den gamle Finnmarkslista (Te Araroa pakkeliste).

De viktigste:

  • Sovepose: brukte en  Haglöfs L.I.M. Dun +1 473g, lett men dårlig lufting, litt kort og litt kall
  • Liggeunderlag: brukte ett Thermarest Neoair i vanlig størrelse, dette var for smalt og jeg har oppgradert til Large som er bredere.
  • Brukte også ei (dårlig) regnjakke fra Stormberg som har blitt byttet mot ei som er 150g lettere.

Som nevnt hadde jeg alt for mye mat og brensel med (selv for en 10 dagers) og jeg tipper at sekken var 14-15 kg når jeg startet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall rapport ! Moro og se fra steder man besøker hvert år selv med andres øyne.

Og har samme erfaring med menneskene på Nordkyn, de er utrolige. Eneste stedet jeg har møtt hyggeligere mennesker er ditt du skal på din neste tur, New Zealand !!

 

God tur , håper det kommer like bra rapport etter den turen. Skal du gå mye av ruta der nede ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Lars!

Planen er å gå i alle fall fra Nelson (Peloros River) til Queenstown. Går med en god venn første måneden, og det kan hende at jeg blir 100% ørretboms når han reiser og gir bang i å gå masse hver dag 😛

Planlegger å blogge litt fra turen også på Bloggen min (som akkurat nå ikke inneholder mye nytt) og så blir det bilder på Instagram (@grunde73) ... Og så kommer det sikkert noe her og på fluefiskersiden også.

Grunde

Endret av GrundeL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tur det , og du kommer til å passere masse fete elver på veien og natur som tar pusten fra deg ! .

Bare husk masse myggmiddel(med masse deet), sandflies er som en kryssning av alle drittinnsekter vi har her i nord. Den kan faktisk ødelegge turen enkelte steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Meget bra og interessant rapport fra til dels kjent teig. Fant denne ifm innledende planlegging - takk! 

På samme tidspunkt befant vi oss på nordsiden av riksveien over Ifjordfjellet. Ørreten viste seg der faktisk rimelig bitevillig i den trykkende heten. Men ja - det ble en del bading. Og vi så tordenværet mer på avstand enn deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.