Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjell på Tubbs Journey 30 (rød/sort) og Journey 30 Lynx (hvit/oransje)?


Terje Melbye

Anbefalte innlegg

Hei, er det noe forskjell på disse to annet enn farge?

Lynx er et par hundrelapper dyrere. Ser ut som bindingene er plassert litt lenger bak på Lynx. Hvilken praktisk betydning vil i så fall denne forskjellen ha? 

Ut i fra bilder ser jeg i tillegg  litt forskjell mellom utforming på broddene fremst. Lynx skulle visst være hakket bedre på is.

 

Tubbs Journey 30:

7b77e80a511d4e8f88cc730cd2cb9d86.thumb.jpg.3322375dd881d09105a06d43117f79d9.jpg

 

 

Tubbs Journey 30 Lynx:

65fdb9bef7ac48faac0eddf0148c9660.jpg

 

Årsaken til at jeg spør er fordi jeg fikk med meg et par i Lynx-versjonen fra XXL i dag til kupppris. Selgeren mente at sistenevnte var bedre til tur i fjell og på is. Vil gjerne forhøre meg her før jeg tester de ut i praksis, i tilfelle originalen (rød og sort) er et bedre valg og at jeg derfor bytter de.

 

Endret av Terje Melbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med Atlas MTN 12 35? Er disse like slitesterke som Tubbs? Kan disse sammenlignes direkte med Mountaineer? Jeg er fornøyd med Tubbs Journey Lynx, men min bror har disse fra Atlas. Mye mer komfortabelt bindingssystem og bredere helløfter slik at man ikke glipper like mye i bakkant? https://www.sporthaukeli.no/butikk/vintersport/truger-og-brodder/atlas-mtn-1235/c-37/c-218/p-2037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.