Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterfriluftsliv for et sommermenneske


Heriks

Anbefalte innlegg

Annonse
53 minutter siden, Heriks skrev:

...(ser det ut til å bli beinkaldt _hver_ gang)...

Og det skal en være glad for;-) Det er når det ikke er kaldt på vinteren at det er pyton. For da blir det vått, og det er jævlig det, når det egentlig ikke er spesielt varmt likevel:no:

Endret av Larix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Heriks skrev:

Bedre med kaldt enn vått, men hadde fint holdt med minusgrader på 10 tallet, trenger ikke bikke -20 

Halve sjarmen med vintertur er jo når det bikker -20, når primuspumpa slutter å funke og det rimer på innsiden av goretexjakka.. bare litt klar for ny sessong..

  • Liker 3
  • Takk 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sig Man skrev:

Halve sjarmen med vintertur er jo når det bikker -20, når primuspumpa slutter å funke og det rimer på innsiden av goretexjakka.. bare litt klar for ny sessong..

Av en eller annen grunn har jeg aldri skjønt hva sjarmen er med å klundre med ting som ikke virker og fryse seg halvt forderva. Men men .. Dere får jo bare holde liv i meg noen turer til så kan det jo hende jeg forstår det til slutt. 

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Heriks skrev:

Av en eller annen grunn har jeg aldri skjønt hva sjarmen er med å klundre med ting som ikke virker og fryse seg halvt forderva. Men men .. Dere får jo bare holde liv i meg noen turer til så kan det jo hende jeg forstår det til slutt. 

I grunn det samme for meg, men du kommer deg i alle fall ut på overnattingstur vinterstid og da har du kommet et godt stykke. Jeg nøyer meg med dagsturer på kaldeste vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fjellkaren skrev:

I grunn det samme for meg, men du kommer deg i alle fall ut på overnattingstur vinterstid og da har du kommet et godt stykke. Jeg nøyer meg med dagsturer på kaldeste vinteren.

Bare å hive seg med om det planlegges treff, så er du igang du også :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heriks skrev:

kom hit å bli med på ski” For meg som ikke akkurat er impulsiv før jeg har tenkt meg om så var det et noe uvanlig innfall

Veldig glad det ble impulstur - og så mange andre trivelige turer!

Stemmer også for at det ikke behøver å bli langt under 20 på så mange turer denne vinteren. Trenger for all del ikke bli vått og plussgrader heller. Jeg bestiller 5-10 minus, klarvær og lite vind til denne vinteren! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tessatroll skrev:

Rett hyggeleg, og når ho attpåtil har bytt ut skina sine no, så er ho på rett veg 💃😁

Har fått ordna andre skisko også :D Hørt på ekspertisen og skaffa Stetind ... 

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig lesing @Heriks

Jeg har alltid vært glad i vinterturer, fordi jeg liker ski og vinterstemning, men er en skikkelig frysepinne, så de siste årene har jeg vært litt sløv med å tvinge meg selv ut i kulda (alder? neh..)
Kan ikke stikke under en stol at jeg kjenner litt på suget,  så ser ikke helt bort fra at jeg kanskje kan la meg friste igjen ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.