Gå til innhold
Trond Monkvik

Lange underbukser

Anbefalte innlegg

Spørsmål: Jeg har kommet over noen smarte ullunderbukser som har glidelås på sidene, som kan tas av og på uten å ta av skoene. Du bare slipper buksene ned, tar buksene av eller på. Kjempesmart, og jeg har skaffet meg et par slike. Jeg skulle imidlertid gjerne ha sydd meg et par som har dun eller kanskje helst primaloft fyll. Er det noen som vet hvor man får kjøpt metervare av slikt materiale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikkje til kvar ein kan få kjøjpt slik i lausvekt, men av ferdige produkt har både ARcteryx, Houdini, Rab og ein del andre merkevarer slike bukser med glidelås i sida og syntetfyll/primaloft/dun. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gittiamo: Det er jo disse jeg har, og de er veldig praktiske og varme, men litt tunge i forhold til varmeeffekten. Jeg er imidlertid alltid på jakt etter noe som er varmere og lettere. Jeg har også en viss aversjon mot produkter som du kjøper ferdig, selv om grunnene kanskje ikke alltid er så gjennomtenkte. Jeg liker  altså godt å bruke ting jeg har laget selv, Jeg får produktet akkurat slik jeg har tenkt det, Jeg får tilfredsstillelsen av at jeg har laget det selv,  og det er alltid mulig å justere og få det akkurat riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha du skriver at du fant disse i ull. Ikke de med padding. Ziplongs fåes både i ull og med padding. 

Men primaloft eller dun på rumpa vil vel bli klemt flatt og miste effekten sin, så jeg har mer tro på padding selv om deg er tyngre. 

Hva med ullfilt istede? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du gjerne vil lage sjølv, er det ein idè å sjå om ein har noko slyngande i hus som ein ikkje nyttar?

Eg har til dømes gøymt unna ein lett sommersyntetpose som har sett sine beste dagar i øvre delar, men framleis har store stykker som er brukbare både i tyet og isolasjonen, nettopp for å kunne bruke til slikt.

Elles må eg korrigere meg litt får forrige innlnegg; dun får ein ganske enkelt kjøpt i lausvekt på nettet, mens primaloft veit eg mindre om .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, men det er ingen som vet hvor man får slike ting som metervare? Jeg bor  selv i en leilighet som jeg kaller  basecamp, og det er ikke plass for ting som ikke er i bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo vanlig «boblejakkefyll» i metervare hos stoffbutikker. Vil vel tro det er like greit mtp kvalitet og det uansett blir sitti flatt. 

Eller du kan kjøpe en Anna-bukse fra militæret og modifisere denne? De koster jo så godt som ingen ting. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange alternative løsninger å velge mellom ut fra hva de skal brukes til. (Alt fra stillestående til høy intensitet)

F.eks  vindstopper forran er fint om man skal løpe på ski, men store partiet med tett stoff holder også fuktigheten inne og man kan bli kald om man stopper opp. Flece etc som ikke komprimeres så lett transporterer fukt videre fra f.eks ull på innsiden. Og skal man stå/sitte stille eller bevege seg med lav intensitet finnes det mellomlagsbukser med dun/primaloft/etc.

1605_sort_1_1.jpg.0159a20f2b64f492510d8fbd065e2919.jpg

118525-org.jpg.thumb.jpeg.eedf23be26501961bf6cf8b72ba7f506.jpeg

6039312C5_F18_2.jpg.7d5349eab00efa518615fa47bf85e0f9.jpg

qin-76-bl_14.thumb.jpg.6540c545b55bce9b0af48eabf02558d7.jpg

Endret av Terka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.