Gå til innhold
  • Bli medlem

Video: Kajakkpadling fra Hanøy (Askøy) til Fjæreide (Sotra), Nov. 2018


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

En kald og NYDELIG dag på sjøen. Fra soloppgang til ettermiddag i mitt eget område :)

En padletur på ca 25 kilometer, med krysning av hjeltefjorden, lunch, en rulleøkt og ett kamerauhell som avsluttet filmingen ganske greit.

Dette er min tredje video, jeg valgte å gjøre denne litt lengre (10 min).

Stabiliseringen var dessverre av denne gangen, som følge av en bug som gjør at hvis ikke video er valgt som standard modus blir stabiliseringen dekativert når man bruker quick-capture og stemmestyring. Men det var en kjempeflott dag på sjøen, og jeg fanget litt sjøfugl på film :)

 

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 3.11.2018 den 19.44, Eksilbergenseren skrev:

Jeg får liksom ikke helt kajakkfølelsen. Det er veldig flotte bilder, men jeg tror nesten stabilisatoren er for effektiv. Det glir så jevnt at det føles litt som motorbåt

Ble det mer kajakkfølelse denne gangen? ;)

Jeg liker nok best med stabilisering på, spesielt når kameraet er på hodet. Men hodemontering synes jeg var litt kjekkere enn kajakkmontasje som på forrige video :) Lettere å snu seg ett fugl og makrellstimer som vaker da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja.... dette tar du et par steg inn i riktig retning (slik jeg liker det) Du kunne nok enkelt å halvert lengden på filmen å holdt oss langt mer engasjert gjennom hele seansen, men dette kommer med litt trening og interesse tipper jeg :-) Liker veldig godt at du tar med de øvelsene på slutten. Bruk gjerne mobilen din til å filme alternative vinkler, likte også når du filmer at du skal oppi kajakk å feiler. Gjør det mer ekte :-)

Det er utrolig tidkrevende og mye jobb med redigering. Men hjelpe meg så kjekt det er så se på film som er gjennomtenkt og godt utført :-) Stå på, flere slike 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige og konstruktive tilbakemeldinger :)

Jeg tenker å lage en kortversjon av denne også, på høyst 2 minutter, som egner seg bedre til Facebook/sosiale medier. Helst for å kunne legge ut korte snutter slik at vennene mine kan se hva jeg gjør på fritiden ;)

Jeg brukte mobilen når jeg var i land, men i kajakken får jeg ikke til å bruke den. Hansker, vann og kulde gjør berøringsskjermen dårlig å betjene, kanskje det finnes noen triks der?

Denne dagen var det krystallklart vann, jeg tenkte i ettertid på at jeg burde ha filmet litt under vann. Krabber og fisk som gjør sine daglige gjøremål hadde kanskje vert med på å bryte opp litt.

Ser fram til neste gang jeg får mulighet til å dra på helgetur i fint vær, da har jeg bedre tid og flere muligheter til å få flere "blinkskudd" enn på disse korte dagsturene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 29.11.2018 den 22.58, Eksilbergenseren skrev:

Mye bedre! Og kul kartgrafikk!

Får du rettet opp horisonten litt så begynner det virkelig å lukte fugl. 

Denne gangen ble horisonten så rett som man kan få det med hodemontert kamera tenker jeg. Og stabiliseringen var også på ;) 

 

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.