Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikse skinnhansker?


Terka

Anbefalte innlegg

Favoritthanskene mine for bruk når skituppene peker nedover i terrenget begynner å bli slitt. Skinnet begynner å bli tynnslitt på fingrene, og er slitt bort enkelte steder.

Noen som har tips til hvordan få fikser dem, enten lappe eller "plasterløsning" ? (Ducktape er jeg kjent med... 😄)

20181129_204628.thumb.jpg.97f0012cd3a9152774596f3f88b8a278.jpg

20181129_204559.thumb.jpg.f91fa77799718ab845a18a4fb77cbbdc.jpg

20181129_204504.thumb.jpg.0c67df3b89511bf568cbb46f8e1a6fd9.jpg

Det er denne hansken/modellen det et snakk om (Selvsagt "discontinued" av Hestra): https://www.outdoorgearlab.com/reviews/snow-sports/ski-gloves/hestra-vertical-cut-freeride

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker to ting. Det ene er at skinnet ser ut til å ha blitt morkent også utover de stedene som nå har blitt slitt hull på. M.a.o. det bør skiftes skinn i patcher. i så måte ville jeg tenkt f.eks. på https://www.systudio.no som jeg vet er en dyktig mann. Koster litt, men go'hanskene  og du får mange fine turer
Det andre jeg tenker på er; du må slutte å klamre deg så fælt til stavene når du setter utfor bratta :-) 

  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, martin.m skrev:

Det andre jeg tenker på er; du må slutte å klamre deg så fælt til stavene når du setter utfor bratta :-) 

Har nok vært noen skarpe stålkanter og steiner/berg innom der også. 😄

Annen finurlig ting er at jeg er venstrehendt, venstre hanske er ok mens høyre har fått juling.

Takk for tips om å bytte inn skinn @martin.m. 👍 En av de tingene som har gjort disse hanskene ekstra bra er at skinnet innvendig har vært ekstra mykt ift andre modeller, noe som gir veldig godt grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et skomakerpar i Lillehammer som er helt herlige og som fikser de utroligste ting. Kanskje det er noen sånne nær deg? Etter å ha fulgt de folka på Lillehammer på Facebook en stund nå har jeg konkludert med at jeg skal prøve å få de til å fikse ting jeg tidligere har dømt til døden og kastet for å kjøpe nytt. Ser de fikset ting jeg tidligere har trodd var hinsides hjelp og gjør at det ser nesten nytt ut. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.