Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

De fleste er sikkert klar over at "Norges Fjelltopper over 2000 meter" er utsolgt overalt. Derfor lurte jeg på om det er noen som har et råtips til hvor man kan ha hellet med seg om man ønsker å kjøpe denne. Kanskje det er noen som kjenner noen som kunne tenkt seg å selge boken?

Håper på svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glittertind forlag tar opp forhåndsbestilling på neste utgave som kommer i 2019 (hvis nok forhåndsbestillinger).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har eg forstått det rett har Glittertind forlag allereie fått nok forhandsbestillinger til at det kjem ei ny utgåva (men dei tek sikkert gjerne fleire forhandsbestillingar).

Om du ikkje har tid til å vente på det: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=106634078

Morten og Julia Helgesen - Jotunheimen. Galdhøpiggen og Glittertinden (2008) Bok med vareomslag. 352 sider. Rikt illustrert. (650 kr)

http://glittertindforlag.no/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den boka er for bra for at noen vil selge tror jeg. Vet flere har lett. Lett selv hos antikvariater men ikke funnet. (antikvariat.net) 

Men om man kan hjelpe forlaget med et spark bak for en ny utgave, så er det jaggu noe å tenke på 🤔👍🏻 

Endret av Gittiamo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Gittiamo skrev:

Men om man kan hjelpe forlaget med et spark bak for en ny utgave, så er det jaggu noe å tenke på 🤔👍🏻 

Da Morten Helgesen allereie er i gang med å redigere ny utgåve er nok det sparket bortkasta energi, men ved å forhandsbestille frå forlaget: www.glittertindforlag.no gje du Helgesen ei god gulrot som visar at det ikkje er bortkasta energi for han å gje ut ei ny utgåve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, Gal Krokfot skrev:

Da Morten Helgesen allereie er i gang med å redigere ny utgåve er nok det sparket bortkasta energi, men ved å forhandsbestille frå forlaget: www.glittertindforlag.no gje du Helgesen ei god gulrot som visar at det ikkje er bortkasta energi for han å gje ut ei ny utgåve.

Jeg gjorde det 👍🏻😀 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, eg har ikkje gjort det... enda.
Eg berre moraliserer over kva andre bør gjera. :)

Men over til noko heilt anna, er du den eg trur? Spurt på ein anna måte, spiste vi middag på Beitostølen sundagen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Gal Krokfot skrev:

Ok, eg har ikkje gjort det... enda.
Eg berre moraliserer over kva andre bør gjera. :)

Men over til noko heilt anna, er du den eg trur? Spurt på ein anna måte, spiste vi middag på Beitostølen sundagen?

Lenge siden jeg spiste søndagsmiddagen mine der gitt. 

Men jeg fikk en hyggelig e-post tilbake om at boka er i gang og jeg er på mailinglista 😀 den boka må prioriteres. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Gittiamo skrev:

Lenge siden jeg spiste søndagsmiddagen mine der gitt. 

Men jeg fikk en hyggelig e-post tilbake om at boka er i gang og jeg er på mailinglista 😀 den boka må prioriteres. 

Ok, sorry. Da blanda eg deg med nokon anna.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Gal Krokfot skrev:

Ok, sorry. Da blanda eg deg med nokon anna.. :)

Helt i orden :) 

Man vet jo egentlig aldri når man snubler borti en FF’er. De har for vane og snike seg rundt bak stener og rundt trær og sånt 😂 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
29 minutter siden, martin.m skrev:

Så posten til til @morten da den ble publisert, dette er kult :-)

Og tre ganger så dyrt? 🤔 Liker ideen med fysisk mindre bøker. Men lurer på hvordan bøkene er oppdelt. Om det er område eller stedsnavn? 🤔 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Gittiamo skrev:

Siste nytt om bokprosjektet. Dette skrev forlaget på sin egen FB-side. 

F63C223E-4B5C-44BA-8E3C-8AA8998FE1E1.jpeg

EFFD57E4-3BED-440C-9738-1E6C42D9F459.jpeg

Ville i alle fall ikke stolt på omslaget når man skal velge hvilket bind man skal gå for. Noen ganger kan det være en ulempe med flere bind... ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, Lompa skrev:

Ville i alle fall ikke stolt på omslaget når man skal velge hvilket bind man skal gå for. Noen ganger kan det være en ulempe med flere bind... ;) 

Nå er jo de bildene her kun en kladd. Men jeg lurer spent på hvordan de skal fordele toppene på de to bindene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Gittiamo skrev:

Nå er jo de bildene her kun en kladd. Men jeg lurer spent på hvordan de skal fordele toppene på de to bindene. 

Har hørt rykter om at de skal ha de nederste 1000 metrene i bind 1 og de øverste i bind 2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Lompa skrev:

Har hørt rykter om at de skal ha de nederste 1000 metrene i bind 1 og de øverste i bind 2.

Og jeg som var så sikker på at det var fordelt instafaktoren 🤔 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker det blir alfabetisk, siden jeg er så utrolig god på navn. 😂😜

Er litt ambivalent ift å dele den opp, dette blir vel en bok som ligger på fjellalteret hjemme som oppslagsverk.

Trenger man eget karthefte? (I tillegg til andre kart.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Terka skrev:

Nå også på Spotify: "@tubbs går Norges 2000metre" - Minutt for minutt gjennfortelling fra turene, med morsomme innslag av fiskeskrøner fra Nordmarka. 

😁

Hvem er Spotify ?  🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Lurifax
      Hei,
      Er det noen som har lest "Den lille praktiske bålboka" av Olav Langåsdalen, og eventuelt kunne tenke seg å komme med en liten anmeldelse av den? Er den god og praktisk?
      Kom over den på Facebook: https://m.facebook.com/denlillepraktiskebaalboka/
    • Av zimwalker
      Leste et sted at det var kommet en bok om bål/bålbrenning som jeg ville kikke på som mulig julegave. Husket ikke forfatter, så jeg søkte litt rundt, og finner til min overaskelse at det har kommet hele to bøker om dette i år. Noen som har lest /sett i begge disse og kan si noe om de, ev. anbefale?  Bor ikke nær bokhandel som har disse inne så kan ikke bare gå å bla i de selv. Gavemottaker jeg har i tankene er erfaren turgåer, men har liten erfaring med bålbrenning etter det jeg vet.
      Tittel: Bål for all slags vær og terreng
      http://www.kagge.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_kid=1069038&b_id=1583859
      Forfatter: Thomas Svardal
      Veil. pris: Kr 399,00
      Forlag: Kagge
      ISBN: 9788248917120
      Utgitt: 2015-07
      Side: 151
      se for eks.: http://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/Slik-lykkes-du-med-a-tenne-bal-606930_1.snd

Tittel:     Bålet - fra gnist til ild
      https://www.cappelendamm.no/_b%C3%A5let-%C3%B8ivind-berg-9788202482954
      Forfatter: Øivind Berg
      Veil. pris:     Kr 379,00
      Forlag: Cappelen Damm
      ISBN/EAN:     9788202482954
      Utgitt:     2015-09
      Antall sider:     157
      se for eks.: http://www.forlagsliv.no/inspirasjonoginnsikt/2015/09/16/na-kan-du-tenne-bal-igjen/
      Dertil ser at jeg Larsdx tidligere i år skrev at han jobber med et tilsvarende prosjekt, men detter ikke noe som er utgitt enda, men vil komme i 2016/2017 - om det blir noe av... skrev han.
      Var forøvrig innom en bokhandel forleden dag. Der hadde de ingen av de oven nevnte bøker inne, men derimot ei bok om snømåking ... og da tenkte jeg; hva blir det neste!? ... men det er kanskje ikke så rart ...i vårt moderne samfunn... (googler: "Måk Snø! heter boka og kom i 2013 på Juritzen forlag.)

• Av Odd Bjørn
      Jeg tenkte meg avgårde på en teltur til helga, og i den forbindelse tenkte jeg at det hadde vært greit og ha med noe godt lesestoff. Nå er jeg av den typen som godt kan lese en god bok flere ganger, så jeg begynte og se på det jeg allerede hadde i bokhylla..
      Og der var den..Med øks og lyre- Blar av en tømmerhoggers dagbok. Her forteller Hans Børli, skogens dikter,  om sitt liv og oppvekst i skogene på Hedmark. Det er en bok skrevet av et menneske som ser skaperverket i den minste detalj på skogsbunnen, men som også evner og se de store linjene i den verden vi lever i.
      For den som elsker livet i naturen er Hans Børli en forfatter hvis dikt og anekdoter bør leses.
      https://bokelskere.no/bok/med-oeks-og-lyre-blar-av-en-toemmerhoggers-dagbok/36978/
      Her er et av hans dikt, som ikke har med skogen og gjøre, men som viser hans evne til og fortelle og beskrive..
      https://www.youtube.com/watch?v=XL6Qtg6A_LA
      LOUIS ARMSTRONG
      Gamle, milde Satchmo -
      ansikt som hjulspor på sletten,
      som muld og morild.
      Sår på leppene.
      Blod på munnstykket av messing. Alltid
      raser solstormen
      i dine lungers kløftede tre. Alltid
      flyr en ravn på duevinger
      fra din søndersungne strupe.
      Nobody knows . . .
      Ser du alle de hvite hendene, Satchmo?
      De klapper.
      Hender som slo, hender som hengte, hender
      som splittet et mildt groende mørke
      med hatets brennende kors.
      Nå klapper de.
      Og du spiller, gamle. Synger
      Uncle Satchmo's Lullaby. Svetten pipler, brystet
      hiver. En sol sitter fast
      i trompetens skinnende svelg.
      Som gråten i en strupe.
      . . . the trouble I've seen.
      Hvor ditt arrete smil gjør meg skamfull
      over mitt eget stengte ansikt,
      mitt knefall for skyggene. Jeg spør deg:
      Hvor henter du kraften til
      ditt opprør uten hat? Din
      skinnende tone av lys
      som gjennomstråler negernatta? Svar meg,
      hvor stor sorg skal til . . .
      hvor stor sorg skal til
      for å nære en ren glede?
      Og trompeten svarer
      langt borte fra,
      en røk av sølv:
      - Mississippi . . .

Hans Børli

• Av Odd Bjørn
      Mine to favorittbøker må være Helge Ingstad`s Pelsjegerliv, skrevet i 1931 og Arktiske døgn av A.E Maxwell og Odd Ivar Rud.
      Førstnevnte er i salg ennå, mens sistnevnte må en nok på et antikvariat for og få tak i.
      Helge Ingstad`s Pelsjegerliv kan du lese om her: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=117924
      Arktiske døgn har jeg ikke funnet noe omtale av, men den handler om et år som fangstmann i Hornsund på Svalbard.
      Anbefales !
    • Av MH
      Hei, er det noen som har kjennskap til gode bøker skrevet om svenske klatreekspedisjoner? Gjerne både av eldre og nyere dato(antikvariat ingen hindring )
      Setter pris på all hjelp!
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.