Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket varmeskjørt?


varmtvann

Anbefalte innlegg

Jeg kikker på varmeskjørt og tror det står mellom Houdini Sleepwalker og Bergans Maribu. Dun-skjørtene ser også fine ut, men tenkte jeg skulle holde meg under tusenlappen. Noen som har erfaringer med disse, eventuelt har andre anbefalinger? Fant en gammel tråd her her på FF der noen var fornøyd med Houdini, men har ellers ikke funnet så mange gode reviewer på nett. 

https://www.hektapatur.no/houdini-sleepwalker-isolasjonsskjort#aw_source=ps-41ade330-c62b-40ec-b0d5-14f1fea4ca16

https://www.outnorth.no/bergans/maribu-insulated-skirt#Seaweed

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er storfornøgd med mitt Houdini sleepwalker! Brukar det stort sett kvar gong eg tar pause på haust-/vintertur. Funkar fint å gå med også, ettersom ein kan åpne glidelåsen begge vegar. Tynt, lett og akkurat passe varmt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Latte skrev:

Eg er storfornøgd med mitt Houdini sleepwalker! Brukar det stort sett kvar gong eg tar pause på haust-/vintertur. Funkar fint å gå med også, ettersom ein kan åpne glidelåsen begge vegar. Tynt, lett og akkurat passe varmt! 

Takk! Synes i utgangspunktet det så mer interessant ut en Bergans. Så vekta heller den veien :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mitt Houdini mykje, kjøpte det i 2013 meinar eg. Synes det er supert og passe lengde og vekt. 

Men, skulle ønske meg tovegs glidelås, slik at ein kan lage ein liten splitt om ein har behov for å ha det på under bevegelse/aktivitet. 

Så, skal sette inn ein slik i mitt Houdini. Skal eg kjøpe nytt skjørt, så blir det eit med tovegs. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tessatroll skrev:

Har brukt mitt Houdini mykje, kjøpte det i 2013 meinar eg. Synes det er supert og passe lengde og vekt. 

Men, skulle ønske meg tovegs glidelås, slik at ein kan lage ein liten splitt om ein har behov for å ha det på under bevegelse/aktivitet. 

Så, skal sette inn ein slik i mitt Houdini. Skal eg kjøpe nytt skjørt, så blir det eit med tovegs. 

Ganske sikker på at det er toveis glidelås på det til sambo, muligens en nyere modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Bergans sin. Og det eneste er at den er litt stor i størrelsen. Gikk litt opp (jeg vipper mellom to størrelser) og angrer litt på at jeg gikk opp. 

Bare testet en gang men veldig glad for at jeg fikk meg et slikt skjørt. Så enkelt å få på og man merker ikke at det er på annet enn at det varmer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, varmtvann skrev:

Tusen takk alle sammen 😊 Toveis glidelås er fint. Lurer på om jeg skal prøve meg på en large eller om det blir for stort. Har 38-40 i buksestørrelse avhengig av modellen. Går noen av disse to an å justere litt i livet? 

Der er ein strammestrikk i livet for justering.

Skummelt å anbefale størrelsar til andre, men eg trur at large blir stort til deg. Men Hekta på tur har vel fri retur på bytte, om eg ikkje tar feil, så det er vel berre å prøve og så bytte om det ikkje passar. :) 

Endret av Latte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal bestille L og eventuelt bytte etterpå. De fleste av turbuksene mine er litt store rundt baken (altså, ikke noe slim-fit-design). 

Ser nå at Bergans har glidelås på begge sider, mens Houdini kun har på den ene siden. Men i praksis så tror jeg det primært vil brukes ved pauser/camp, så da må jo en side være mer en tilstrekkelig. 

Tror kanskje jeg skal vente litt og se om de får inn flere Houdini på Fjellsport, så jeg kan bruke FF-rabatten. 

Tusen takk for alle innspill :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte jo ikke å vente 🙄 så jeg bestile en Houdini fra Hekta på tur sammen med en bestilling på multibrenner som de hadde på tilbud. Plukket den opp på posten i dag. Romslig i størrelsen som flere av dere sa, men jeg tenker at jeg vil beholde L. Testet kjapt utenpå en hverdagsbukse med smal fit i dag og synes jeg fikk regulert godt med strikkene som er øverst og nederst. Da har jeg litt å gå på når jeg har på meg flere lag med romslig bukse, ull og fleece.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.