Gå til innhold
  • Bli medlem

Marmot never summer (sovepose)


akselsen

Anbefalte innlegg

Ser det er tilbud på marmot never summer på fjellsport. Noen som har erfaring med denne posen? Jeg har ikke noe annen vinterpose og tenker at denne skal dekke hele behovet mitt om vinteren uansett. Er den varm nok? Hvordan er den i forhold til for eksempel Mountain Hardwear Lamina Z Blaze?

Endret av akselsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en eldre utgave og jeg synes den er veldig fin. Har aldri har brukt den i så mange minusgrader som den skal tåle, så det verste problemet jeg har opplevd med den er at den har vært litt for varm.

Tror ellers at det er vanskelig å slå den kombinasjonen av pris, vekt og temperatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 23.11.2018 den 11.42, akselsen skrev:

Ser det er tilbud på marmot never summer på fjellsport. Noen som har erfaring med denne posen? Jeg har ikke noe annen vinterpose og tenker at denne skal dekke hele behovet mitt om vinteren uansett. Er den varm nok? Hvordan er den i forhold til for eksempel Mountain Hardwear Lamina Z Blaze?

Kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
8 timer siden, Jan Erik Hansen skrev:

Mener @Anders Eriksen har denne? 
Var bra tilbud, så nesten så jeg fikk lyst å slå til selv.

Stemmer, har den. Stort sett fornøyd, holdt meg varm i - 20, (kanskje litt kaldere enn -20 også, hadde ikke tempmåler) hadde da varmeflaske og ullundertøy. Lett og ganske kompakt. Om det er noe negativt så føler jeg at ytterstoffet litt for lett tar til seg fultighet/kondens. Tørker heldigvis fort når jeg får fyrt opp primusen. Med andre ord mye sovepose for pengene. Men har bare brukt den to-tre ganger (blir ofte for varm), så har egentlig ikke så mye erfaring å vise til med akkurat den soveposen.. Men magefølelsen sier kjøp👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er så mye hjelp, men jeg har kjøpt helsport Rago pro winter som vintersovepose og marmot never winter som sommersovepose. Jeg har ikke testet noen av de mot hva de skal tåle i forhold til temperatur. Likevel er mitt inntrykk at helsport sin er mer forseggjort med klaffen rundt halsen og at det fulgte med kompresjonstrekk. Hadde nok kjøpt Rago spring om jeg skulle valgt igjen, men på den andre siden så har jeg vært god og mer enn varm nok i sommerposen, så kan egentlig ikke klage på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.