Gå til innhold
  • Bli medlem

Hørselvern


klatreminus

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal gå til innkjøp av aktivt hørselvern, først og fremst til bane (rifle) men blir nok fort med på jakt også dersom jeg er fornøyd. Det er litt vanskelig å bli klok på alle variantene synes jeg. Jeg har sett på 2 varianter fra Peltor.

https://www.skittjakt.no/3m-peltor/200306/3m-peltor-protac-shooter-elektroniske-lydforsterkende-hørselvern

https://www.skittjakt.no/3m-peltor/150917/3m-peltor-sporttac-hørselvern-elektroniske-lydforsterkende-hørselvern

 

Er begge disse gode nok til å ta vare på hørselen? Litt vanskelig å vite hva man skal se etter synes jeg, og ingen skikkelige butikker i nærheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 minutter siden, klatreminus skrev:

Er begge disse gode nok til å ta vare på hørselen? Litt vanskelig å vite hva man skal se etter synes jeg, og ingen skikkelige butikker i nærheten

Jeg skal ikke uttale meg om de er gode nok til å ta vare på hørselen (jeg vil jo tro det), men jeg bruker sporttac når jeg skyter ( jeg skyter bare med hagle, vet ikke hvordan det er lydmessig sammenlignet med rifle). Det er helt greit så lenge jeg skyter under åpen himmel, syntes det er ubehagelig når jeg får tak og vegger rundt så da bruker jeg gjerne vanlige ørepropper i tillegg, men mulig jeg er overfølsom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Peltor og de funker veldig greit på bane. Har prøvd på støkkjakt, og det er helt håpløst. Hørselen vår er konstruert sånn at vi med en gang gjenkjenner hvor en lyd kommer fra. Med sånne headset så kan du høre at tiuren flakser opp, men du aner ikke fra hvilken retning. På støkkjakt er man avhengig av å reagere lynraskt, og dette forsinker så mye at man ikke ser fuglen før den er utenfor skuddhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Peltor WS Sporttac. Grei demping, og superpraktisk med blåtann til jaktradio, men de virker litt mer plastikk / kina enn mine gamle MSA Sordin Pro-X.
Er faktisk på mitt andre Peltorsett nå, men det skyldes produksjonsfeil som ble oppdaget første jaktuka, så det er litt for tidlig å si noe om hvordan de holder over tid. Blir første tur med det nye nå i helga
Pro-X bruker jeg nå hovedsakelig til sportsskyting, og de er bombesikre. Hvis du kun har bruk for elektronisk hørselvern ute fancy funksjonalitet så ville jeg gått for Pro-X. Mine er nok 12-14 år gamle, og har ikke vært noe trøbbel med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.