Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterpose


maggan89

Anbefalte innlegg

Annonse
3 minutter siden, maggan89 skrev:

Hei. Er det noen som har prøvd noen av disse soveposen på vinterstid? 

Mammut Tyin mti 5-season bison

Mountain hardwear lamina z, bonfire 

Helsport alta x-trem v 

Warmpeace viking 1200

Eg har viking 1200. Mykje pose for pengane. Har du spesifikke ting du lurer på er det berre å spørje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, maggan89 skrev:

Hvor kaldt har du sovet i? Merker du noe til duna når du ligger i den?

- 20 med den åleine. - 30 supplert med ein tynn sommarsyntet utanpå. 

Eg likar best to-pose system, så veldig store og varme dunposar med comfort -150 har vore mindre interessant for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tessatroll skrev:

- 20 med den åleine. - 30 supplert med ein tynn sommarsyntet utanpå. 

Eg likar best to-pose system, så veldig store og varme dunposar med comfort -150 har vore mindre interessant for meg. 

Ok. Tusen takk for svar:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 14.10, Tessatroll skrev:

- 20 med den åleine. - 30 supplert med ein tynn sommarsyntet utanpå. 

Eg likar best to-pose system, så veldig store og varme dunposar med comfort -150 har vore mindre interessant for meg. 

Obs: @Tessatroll har kuldetoleranse som en mett isbjørn 😅. Har ei venninne med warmpeace 1200 og hun frøs der comf tempen gav seg, men hun er grådig fornøyd med posen. Har ei anna venninne med lamina z, vet hun også liker den. Den er imidlertid gigantisk i pakket tilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å kuppe tråden; er det noen som har testet to-posesystem med dun ytterst? Har en Alta-syntet og en Warmpeace 300-wide som jeg tenkte å kombinere. Kom over en video fra Fjellreven der dun var ytterst, men har i ettertid fått forståelsen av at motsatt er mest vanlig....

WP 300 har forøvrig fungert flott alene (med ullstilongs/trøye) ned til noen få blå, men kan vel ikke kalles noen typisk vintetpose 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, esphojo skrev:

Med fare for å kuppe tråden; er det noen som har testet to-posesystem med dun ytterst? Har en Alta-syntet og en Warmpeace 300-wide som jeg tenkte å kombinere. Kom over en video fra Fjellreven der dun var ytterst, men har i ettertid fått forståelsen av at motsatt er mest vanlig....

WP 300 har forøvrig fungert flott alene (med ullstilongs/trøye) ned til noen få blå, men kan vel ikke kalles noen typisk vintetpose 😊

Tror jeg bare har testa dun/dun? ( @Terka  🤔 eller var det syntet ytterst? ) 

Jeg fryser i en WP viking 600 rundt null grader. Men med dun kan jeg få opp varmen i posen med litt bevegelse om det blir kaldt. En kald syntet er og blir kald mot kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe råflott, men det jeg har funker fint ned til -30. Det består av en M85 (forsvarets) og en billig teppepose fra Europris som innerpose. Jeg var "snug as a bug" i -25 grader i fjor vinter. Ja, det er tungt og klumpete men jeg drar for det meste pulk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Gittiamo skrev:

Tror jeg bare har testa dun/dun? ( @Terka  🤔 eller var det syntet ytterst? ) 

Jeg fryser i en WP viking 600 rundt null grader. Men med dun kan jeg få opp varmen i posen med litt bevegelse om det blir kaldt. En kald syntet er og blir kald mot kroppen. 

Tror du hadde WP Viking 600 og en gammel & velbrukt Ajungilak Tyin Winter pose utenpå. Alternativt så var det en ME Helium 400 dunpose. Det var ihvertfall rund 20C minus eller lavere på utsiden av teltet den natta. Jeg har ligget kompfortabelt i WP Viking 600 + ME Helium 400 i minus 18C. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, esphojo skrev:

Med fare for å kuppe tråden; er det noen som har testet to-posesystem med dun ytterst? Har en Alta-syntet og en Warmpeace 300-wide som jeg tenkte å kombinere. Kom over en video fra Fjellreven der dun var ytterst, men har i ettertid fått forståelsen av at motsatt er mest vanlig....

Kan du hente frem linken? Jeg vurderer å teste ut barna i deres Alta Jr innerst med WP Viking 600 utenpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sovjetunionen skrev:

Obs: @Tessatroll har kuldetoleranse som en mett isbjørn 😅. Har ei venninne med warmpeace 1200 og hun frøs der comf tempen gav seg, men hun er grådig fornøyd med posen. Har ei anna venninne med lamina z, vet hun også liker den. Den er imidlertid gigantisk i pakket tilstand. 

Det var voldsomt 😂 Mja, det skil seg litt frå sesong til sesong. Det kjem an på andelen muskelmasse relativt til kroppsfeitt, og det varierar no litt gjennom livet, uløselig knytt til trenings/jobb- og familiesituasjon. 

Eg svarte vel eigentleg berre på kor kaldt eg har sove i posen, og sa ikkje så mykje om opplevinga.

Eg har vore kjølig i Viking 1200 i - 16 og varm i - 20 så det handlar litt om både dagsform og periode. Men det er klart, me er ulike i korleis me toler ei dårleg natt eller to, og i kor vidt me greier sove sjølv om me ikkje har det varmt som heime i senga. Eg toler å kjenne meg litt kald utan at det tek søvnen min. 

Det kjem også litt an på alderen på soveposen, eller rettare sagt bruksdøger. Isolasjonsevna går fortare ned på dun enn syntet synes eg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Terka skrev:

Kan du hente frem linken? Jeg vurderer å teste ut barna i deres Alta Jr innerst med WP Viking 600 utenpå. :)

Her er linken:

 

For min del er det ganske så trangt allerede i Altaen. Vil bli ganske så komprimert dun om WP også skal ned i der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, esphojo skrev:

For min del er det ganske så trangt allerede i Altaen. Vil bli ganske så komprimert dun om WP også skal ned i der.....

Jepp. Alternativet var/er Alta Jr inni WP posen. Alternativt er av mine gamle vinter/høstposer ytterst for småfolket.

(Takk for link.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.