Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny blogg / hjemmeside


Joachimbmx

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker å klatre de høyeste fjellene på hvert kontinent og har i den anledning bygget meg en blogg/hjemmeside. Den ble nylig publisert hvor de blant annet kan lese om Kilimanjaro, Elbrus og Mera Peak i Nepal. Jeg hadde satt utrolig stor pris på en liten tilbakemelding på hva du synes og kom mer enn gjerne med innspill av den videre utviklingen av bloggen!

Hvis du ønsker å se kan du følge denne linken;

http://hikeandadventure.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette så jo veldig bra ut :-) Grei layout som er enkel å navigere i. Savner plug-in som gir mulighet for å trykke på bilde for å få det større. 

Jeg savnet også muligheten til å finne link, eller kartlink til de forskjellige stedene i ULTIMATE GUIDE OF... tror dette kunne vært nice for de som er innom å kikker på siden. Personlig får jeg magesår av reklame, spesielt måten det framstår på siden din. Er det noen mulighet til å få dette mere beskjedent uten at det går på bekostning av eventuelt inntjening? 

En ting jeg savner på slike sider er hvilket utstyr folk bruker og hvorfor :-) Ofte søker jeg mot hva andre i samme situasjon eller lignende bruker av utstyr for å sammenligne med egne erfaringer :-) 

Stå på, blir spennende å følge deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et tydelig og godt svar! Jeg skal bruke tilbakemeldingene og prøve å forbedre, for du kommer med gode og relevante tips! Jeg skal prøve å få laget en egen fane hvor jeg beskriver utstyret som du kommer med forsalg på! :)

Det er dessverre litt sånn at reklamen er der nå i et forsøk og tjene noen kroner til min neste ekspedisjon. Jeg forstår at du får magesår og at den er svært fremtredene for øyeblikket. Jeg tar med meg den kritikken i mitt videre arbeid, tusen takk igjen! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Joachimbmx skrev:

Tusen takk for et tydelig og godt svar! Jeg skal bruke tilbakemeldingene og prøve å forbedre, for du kommer med gode og relevante tips! Jeg skal prøve å få laget en egen fane hvor jeg beskriver utstyret som du kommer med forsalg på! :)

Det er dessverre litt sånn at reklamen er der nå i et forsøk og tjene noen kroner til min neste ekspedisjon. Jeg forstår at du får magesår og at den er svært fremtredene for øyeblikket. Jeg tar med meg den kritikken i mitt videre arbeid, tusen takk igjen! :)

Jeg har full forståelse for at reklame er et nødvendig onde i mange sammenhenger.... Siden jeg selv er så bevisst på akkurat dette, tenkte jeg å nevne det i tilfelle der fantes andre måter å gjøre det på som kanskje ikke var like forstyrrende uten at det går på bekostning av inntjening. Du vil jo helst at folk skal "trives" når de er inne å leser :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over innsatsen og liker designen godt. Det skal dog en del trafikk til for å skape noe inntekter fra google, men det er kanskje verdt forsøket.

Jeg har bare ikke helt sansen for bruk av annet språk enn norsk. Det er muligens en trend i tiden, men jeg mener altså at vi må ta vare på morsmålet. Jeg er rimelig konsekvent med å være bevisst på dette i sosiale media. Det er ingen selvfølge at vi har vårt eget språk om hundre år om det fortsetter slik.

Det er mange fine verktøy for å oversette blogger og tekst til all slags språk ganske sømløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord! Det du nevner med at det skal endel trafikk for å skape inntekter er noe av grunnen til at jeg valgt å skrive på engelsk. Man får en større brukergruppe, og jeg tror også trenden som du sier kommer til å styre mer mot engelsk for oss alle i det lange løp. Jeg skal se nærmere på om jeg kan finne en plug-in som kan oversette sømløst som du nevner!

Tusen takk for tilbakemelding, jeg setter stor pris på det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Norge er og har ganske et ganske smalt publikum sammenlignet med det store utland! De fleste mellom 16 og 30 i dag behersker engelsk ekstremt godt både skriftlig og muntlig! Så å fokusere på engelsk kan være veldig riktig om målgruppen er spisset mot trafikk og muligheten til å inspirere nye eventyrere! 

Siden det er snakk om ekspedisjoner rundt høye fjell i andre land, kan det være greit å komme i kontakt med langt mer erfarne brukere enn hva jeg og mange andre kan her i lille Norge 👍🏻 Så jeg heller mot at det er langt mer positivt med engelsk og ikke minst vil generere mer trafikk! Men det betyr ikke nødvendigvis at man klarer å holde på trafikken! Det er stor forksjell på besøk og stamgjester 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten kommentar til valg av språk: 

Jeg bruker google ganske aktivt når jeg søker etter informasjon om aktuelle turområder, og da gjerne med flere flere forskjellige søkeord for å filtrere søkene bedre. 
Til dags dato har jeg ikke brukt engelsk ord i søkene*, og jeg kan ikke i farten huske å ha fått opp mange nettsider der innholdet har vært på engelsk når jeg har søkt. 

*Unntaket er dog når packraft og steds-/områdenavn har blitt brukt som søkeord, noe som selvfølgelig kommer av at "packraft" skrives likt på så mange språk.. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett annet aspekt rundt valg av språk er om du vil være en stor fisk i en liten dam eller en liten fisk i en stor dam. 

Med engelsk språk øker målgruppen som du sier, men konkurransen øker også betraktelig. 

Da koker det ned til hvordan du planlegger å skaffe trafikk, dersom du skal basere deg på søkemotorer så må du legge ned ekstremt mye tid på søkemotoroptimalisering når du konkurrerer med nettsider som har store økonomiske muskler. Det er på ingen måte umulig men ett tøfft marked. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosander skrev:

Ett annet aspekt rundt valg av språk er om du vil være en stor fisk i en liten dam eller en liten fisk i en stor dam. 

Med engelsk språk øker målgruppen som du sier, men konkurransen øker også betraktelig. 

Da koker det ned til hvordan du planlegger å skaffe trafikk, dersom du skal basere deg på søkemotorer så må du legge ned ekstremt mye tid på søkemotoroptimalisering når du konkurrerer med nettsider som har store økonomiske muskler. Det er på ingen måte umulig men ett tøfft marked. 

Egentlig et veldig godt innspill som jeg ikke har tenkt over før! 👍🏻 Gode ting å plukke med seg i dette innlegget her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 10.29, Miamaria skrev:

Flott blogg. Ville nok fulgt ganske fast om den hadde vært på norsk, men. Det blir nok ikke siden den er på engelsk. Men for de som orker det, burde den jo slå an!

Takk for fine ord, og jeg har forståelse for at språket kan være en barriere. Som det også kommer frem i diskusjon rundt valg av språk synes jeg det selv er vanskelig å bestemme seg. Som det blir sagt økter engelsk målgruppen, men øker konkurransen brutalt også.

19 timer siden, Rosander skrev:

Med engelsk språk øker målgruppen som du sier, men konkurransen øker også betraktelig. 

Jeg tar med meg alle deres synspunkter i veien videre med bloggen, og er utrolig takknemlig for alle innspill. Jobber akkurat nå med å optimalisere tiden da bloggen laster svært sakte. Neste punktet er å eventuelt se om jeg finner en plug-in som kan gjøre bilder mer attraktivt og eventuelt en oversettelses plug in som kan gjøre dette smertefritt. Så får vi se om jeg kan starte som en liten fisk i en stor dam, og spise meg større, eller bli spist! God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.