Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til lys og oppsett for fuglestudio i hagen


Karbonfilt

Anbefalte innlegg

Jeg er en nybegynner som har blitt bitt av fotobasillen og trenger litt hjelp til å orientere meg i lys og studio verdenen. 
Målet er å bygge et fuglebrett med en vaglepinne, bakgrunn og lys som jeg kan bruke til å ta tilnærmet studioportretter av småfugl i hagen. Jeg er på jakt etter tips til utstyr og generelle råd:) Jeg ser for meg at blitz vil kunne skremme fuglene og at det vil være bedre med fast-lys? Siden det skal stå ute har jeg sett mest på ledlys med batteri, for eksempel: http://www.amazon.com/gp/aw/d/B07C9ZNY17/ref=sspa_mw_deta...&psc=1 men er usikker på om de vil være sterke nok til at jeg kan få lav ISO med 1000 lukkerhastighet og f5. 6? Jeg har d750 med tamron 150-600 eldre versjon. Jeg tenker at det greieste vil være å feste lyset til fuglebrettet direkte med en bevegelig arm med en klemme men har ikke funnet dette. Alle innspill mottas med takk:)

 

PS Postet denne også på foto.no

Endret av Karbonfilt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.