Gå til innhold
  • Bli medlem

Arctic Bedding på korte pulker - "<144cm" - Noen som har brukserfaring(er) ?


Walle

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som bruker arctic bedding på kortere pulker, eller som har tidligere erfaringer med bruk av bedding på kortere pulker?
Tenker da feks fra størrelse "Fjellpulken X-Country 144" og ned i størrelse/lengde. 

Den vil jo stikke ut foran og bak på pulken, men vil være supportert foran av draget (spesielt for de som bruker stivt drag) og bak vil jo forhåpentligvis luften i underlaget gjøre at beddingen med innhold blir relativt stiv, og dermed ikke  vil falle ned på snøen.

Acapulka pulkene er jo endel breiere enn fjellpulken, så det er vel kanskje med å bidrar til å supportere beddingen bedre?

Har pulk i forskjellig lengder, blant annet en gammel 118 cm fra fjellpulken. Men den er så smal (og kort) at beddingen vil sannsynlig dekke over pulken til den grad at du knapt ser at det er en pulk man drar på.

Beste måte er selvfølgelig å prøve dette selv, noe jeg håper å få god anledning til nå til vinteren, men hadde vært litt moro å høre om noen av brukerne her inne har erfaring, både positive og negative, og eventuelle tips/råd å komme med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare personlig erfaring med Arctic bedding på parisbrett og litt lenger Fjellpulken, men jeg ser ikke for meg at det skal være noe problem på Fjellpulken 144 ihvertfall. Den er jo bare 6 centimeter kortere enn parisbrettet og det fungerer helt fint på parisern. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget feste i front mot tverrstaget på draget da jeg hadde kortere pulk. 

 

Så festet "håndtaket" til beddingen mot tverrstaget og aksepterte at beddingen hang noe ut bak. Men ikke nok til at det subbet nevneverdig. Hjalp også å ikke tappe for mye luft av underlaget for avstiving...

 

Gjør det for så vidt selv med lenge pulk, men trekker den ikke like langt frem på draget da...

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Terka skrev:

20181113_121348.jpg.1c044f15d624f34c2121d48025752908.jpg

20181113_121425.jpg.c503449f408b0cb84f31d20ba0d11c32.jpg(3 soveposer, 2 Exped Downmat 9LW og 2 Bamse Extreme i beddingen på bildet)

Takk for bilder. Det gledes til vinteren kommer, med forhåpentligvis masse snø.

Imponerende at du fikk trykket så mye inni beddingen!  

Jeg planlegger å ta med ungene på overnatting til vinteren, og vil gjerne unngå å kjøpe enda en bedding (Jeg har en Piteraq's Arctic Bedding HD XL) så prøvde jeg å få 2 stk WM Puma poser  og 2 stk 9LW Downmat'en inni beddingen, men det gav jeg opp etter masse ball og styr med komprimering, trykking, pressing og forsøk på å lukke glidelåsen. Posene kan selvfølgelig komprimeres enda mer, men tenkte det ble enda verre å få til ute i felt. Med 1 stk Downmat 9LW og 1 stk WM Puma posen inni opplevde jeg det slik at jeg akkurat fikk dratt igjen glidelåsen. Måtte dog legge meg oppå beddingen og komprimere posen mens jeg lukket glidelåsen.

Får prøve igjen og heller være tålmodig når beddingen skal lukkes. Dog tenker jeg at hele poenget med beddingen skal være at det skal være svinaktig enkelt å få pakket alt, så kan hende jeg kryper til korset og spanderer på meg en bedding til, om jeg ser at det er ett behovet etter først å dratt med ungene ut på vintertur. 

Ut fra kommentarene hittils så ser det ikke ut til at det skal være noe problem å legge "droget" oppå selv mindre pulker.
Det med å ha det festet til draget er jo en god ide, både acapulka- og fjellpulken draget har jo avstiver circus midt på, som fungerer fint å feste håndtaket på beddingen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Piteraq Arctic Bedding HD med målene 200 x 67 x 16cm.

Slenger Bamse Extreme'ne nederst (Av og til ett øverst), tapper litt/nok luft ut av Downmat'ene og legger disse oppi, deretter soveposene slik at de fyller arealer av beddingen.

Kommer nok til å kjøpe en Arctic Bedding HD til når barna blir mer med på vinterturer og vi blir 3-4  pers med fullt oppsett (soveposer for vinter + Downmat × 4), så er teltstæsj klart med en gang teltene er oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.