Gå til innhold
  • Bli medlem

Turleder fjell


JHR

Anbefalte innlegg

Hva finnes der af turleder utdanning i Norge? 

Jeg kjenner til DNT sin turleder utdanning, breleder i Norsk fjellsportforum og den mere krevende tindevegleder.

 Finnes der en norsk pendant til den autoriserede svenske fjälledarnorm?

På bilder fra UIMLA (internasjonal organisation af Mountain Leaders) står der at Norge er  kandidatland til at bli medlem. Hvilken norsk organisation er det? 

FB_IMG_1541882469702.jpg

Endret av JHR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Terka skrev:

Det står vel ingenting om UIMLA der? Mountain leader er guide som benyttes i ikke bratt terreng og ikke på bre. se feks her

Jeg har lest meg litt opp på kursene som tilbys i Sverige på dette, og det er svært omfattende utdanning. 45 dagers kurs for å gå tur i ikkebratt terreng.. 

Vi hadde tidligere her på forumet en diskusjon på dette med ansvar som man påtar seg når man arrangerer turer, og dette er jo kanskje kravene som stilles for å kunne kalles "erfarne fjellfolk"? Ikke vet jeg, men dette med å arrangere fellesturer innebærer et stort ansvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer 100% det du skriver @Kjell Iver. jeg var litt kjapp i å lese og respondere på tråden her i morges, beklager det!

Og som du nevner; "svært omfattende utdanning. 45 dagers kurs for å gå tur i ikkebratt terreng.. ", faller UILMA utenfor mine interesseområder.

UIMLA: https://www.uimla.org

UIAGM: https://ifmga.info

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.