Gå til innhold
  • Bli medlem

Julekalender 2018!


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse

Har forsøkt å få en idé å skrive rundt, men "hjernen er alene" - nå om dagen. Har vært/har såpass høgt trykk på jobben i haust at hodet er blankt ift turrelaterte ting å skrive om.  Kjem eg på ein ting (som ikkje eg har skrevet direkte om på forumet tidligare) så skal eg kapre ein dato.

https://youtu.be/g3WFxkX9I1I

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gal Krokfot skrev:

Er det "innafor" å leggje ut eit lite ljosbilete/musikk show?

Selvsagt...som sagt.. spent på hva du velger der :)

På 5.11.2018 den 21.51, Kjell Iver skrev:

Bidra med en turrapport, en humoristisk historie, en bildeserie, en mimring fra gamle dager eller hva som helst. Alt innen de temaene vi diskuterer her på forumet.

 

@Terka og alle de som sitter på gjerdet! Jeg tipper med 99% sannsynlighet at mange av oss/dere sitter og venter i spenning på neste pakke som er på vei i posten fra en eller annen nettbutikk. Slike "unboxing" videoer er veldig populære.... Ta julekvelden på forskudd og hvis oss hva du pakker opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par turrapporter som skulle vært skrevet, så det er ikke idetørke som er problemet. Det er bare det at livet er så fylt til randen akkurat nå at jeg ikke vet om jeg finner plass til å faktisk skrive. Jeg vil ikke binde meg til noe, men lager en sak hvis jeg får tid innimellom alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om ikke folk kanskje setter lista for egne innlegg til denne kalenderen unødig høyt. Det behøver ikke være en turrapport om en fjorten dagers tur med femti fantastiske bilder for at du skal bidra. Se bare dette innlegget her fra i fjor: 

Jeg husker jeg satte stor pris på det innlegget der. To bilder og litt tekst om temaet, uten at det ble utbrodert med alskens detaljer og anekdoter. Enkelt, konsist, og til inspirasjon – og erfaringsutveksling. Det behøver ikke være komplisert, langt eller revolusjonerende! Midt i adventstiden er det kanskje de korte og greie flest av oss faktisk har tid til å lese, også.

Hiv dere med - bidra med whatever!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble som vanlig veldig travelt for meg å skrive et kalenderbidrag...

image.pngProkastrinering anbefales ikke i julestria! jeg er bortreist i helgen så jeg setter den til publisering ved midnatt. Jeg fant ut at jeg skulle legge den på forsiden som en liten turrapport eller bilderapport, og jeg håper fler av dere kan tenke på det. Er litt OK å få noe nytt der på forsiden av og til. Trenger dere hjelp til å flytte til rett kategori, kopiering eller lagring så gi et signal. Anbefaler å skrive som en kladd på forhånd, eller skrive teksten i Word først..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare minner om denne. Det er etter hvert en god del som har skrevet seg opp på luke – men det er mest på slutten av kalenderen. Nå har vi en luke i morgen, så er det faktisk fem ledige! Hiv deg på! Her skulle jeg selvsagt ha utfordret en drøss folk men... Du kan jo bare melde deg uten å ha blitt utfordra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2018 den 11.20, Kjell Iver skrev:

Jeg fant ut at jeg skulle legge den på forsiden som en liten turrapport eller bilderapport, og jeg håper fler av dere kan tenke på det. Er litt OK å få noe nytt der på forsiden av og til.

Om det er noe av det jeg blogger som dere synes passer, er det bare å gi et vink så kan jeg så klart legge det på forumet også. Synes bare det er enklest å legge ting ett sted, og så er det jo et "fjell"forum, ikke padleforum. Men det skjer jo at jeg er på fjell også. :) Så bare gi et vink hvis f.eks. packraft i Rago eller noe passer der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Miamaria skrev:

Om det er noe av det jeg blogger som dere synes passer, er det bare å gi et vink så kan jeg så klart legge det på forumet også. Synes bare det er enklest å legge ting ett sted, og så er det jo et "fjell"forum, ikke padleforum. Men det skjer jo at jeg er på fjell også. :) Så bare gi et vink hvis f.eks. packraft i Rago eller noe passer der.

Jeg heier på padling 🙏🏻 

Og for min del kan du gjerne legge ut flere bidrag til kalenderen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gittiamo skrev:

Og for min del kan du gjerne legge ut flere bidrag til kalenderen. 

Bare for ordens skyld. Kun ett innlegg pr medlem i kalenderen. 

Om det er noen som sitter på gjerdet og funderer på å skrive noe, så kan jo et tips være å bla i gamle bilder man har lagret på PC eller i sky, og se om det ikke ligger en bildeserie man kan knytte sammen til en god turhistorie. Det er ofte det dukker opp noen gullkorn når man ser i gamle bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Linn Mari skrev:

Hei!

Jeg har skrevet ferdig en tekst, mangler bare å få satt inn bilder :) Jeg tenkte legge det inn som kladd, muligens et dumt spørsmål, men hvordan lagrer jeg kladden?

Så bra :)
Du kan opprette en kladd akkurat som du oppretter et nytt emne under kategorien "kladder" Da er det bare du som ser den, og du kan laste opp bilder og gjøre ferdig innlegget.

Skjermbilde.PNG

Dessverre er det vel ingen måte å få automatisk flyttet disse til en annen kategori eller publisere på rett dato slik at den må manuelt kopieres over under rett emne på valgt kalenderdato. Raskeste måten å flytte innlegget på (tror jeg) er da å kopiere hele koden fra "kilde" og inn i et nytt innlegg, da følger hele oppsettet fra kladden med.

 SkjermbildeII.PNG

med forbehold om at ikke @Kjell Iver eller noen andre kjenner til noen lure tips og triks jeg ikke har fått med meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt som Heriks sier.

Eneste er at dere ikke velge "Kilde" (det er et moderatorvalg), men det skal gå fint å klippe og lime som vanlig tekst/bilder også. Om du trenger hjelp skal vi fikse det for deg. Teknikken er ikke det viktigste, det er innholdet

Grunnen til at vi ikke kan publisere automatisk på dato (eller flytte fra Kladder) er at datoen på innlegget alltid blir lagringsdatoen, ikke publiseringsdatoen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjell Iver skrev:

Det er korrekt som Heriks sier.

Eneste er at dere ikke velge "Kilde" (det er et moderatorvalg), men det skal gå fint å klippe og lime som vanlig tekst/bilder også. Om du trenger hjelp skal vi fikse det for deg. Teknikken er ikke det viktigste, det er innholdet

Grunnen til at vi ikke kan publisere automatisk på dato (eller flytte fra Kladder) er at datoen på innlegget alltid blir lagringsdatoen, ikke publiseringsdatoen..

Husk og trykk «editer» på innlegget før man kopierer det fra kladd til riktig forum for å få riktig formatering.  

Det funker helt fint, og bildene følger med 👍🏻 Kladdesiden er ganske så genial. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Linn Mari skrev:

Da kan jeg prøve på søndag feks, om den fortsatt er ledig :) 

Det må ikke publiseres kl 00.00 vel, det holder når jeg er stått opp om morgenen?

Legger inn søndag for deg (du kan egentlig gjør det selv, men jeg er nå igang ...) Publiser når du vil en gang i løpet av søndagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.