Gå til innhold
  • Bli medlem

Varm vintersovepose?


Knut Ivar Andersen

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny vintersovepose som må holde meg varm på telttur i de kaldeste månedene. Vurderer dunposen til Helsport: Rago Down X-Trem. Vet at dun har begrensninger i forhold til fuktighet, men vekt og størrelse er også viktig for meg.
Noen som har erfaringer med Rago eller andre soverposer dere kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Mammut altitude down 5-ses, denne er god ned til -30 med ett skikkelig underlag. Dette er ikke den råeste posen mtp konstruksjon osv, men har tjent meg godt i mange år. Dunkvaliteten opplever jeg som god nok, og når man får denne posen til rundt 6000kr så får man mye pose for pengene (sett opp mot enkelte andre merker). Denne har en fotbrønn i fleece som man kan ta ut og vaske ved behov, noe som er kjekt mtp tåfislukt i fotenden..

Ellers så føler jeg at dun og fukt bekymringen er litt overdrevet mtp vanlig norsk friluftsliv, det er ikke ett problem å dra flere uke på tur i streng kulde med dunpose, selv uten dampsperrepose...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har en Rago du kan kjøpe av meg til den nette sum av 3000,-

Den selges siden mine turer vinterstid gjerne blir av det veldig kalde slaget og komforttemp på -16 blir da litt kaldt. Men ellers en suveren pose til sitt bruk. Lett og romslig sovepose for de med brede skuldrer. 

Har forøvrig kjøpt en Marmot CWM med komf. på -40, satser på at en gjør jobben på selv de kaldeste vinternettene. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Knut Ivar Andersen said:

Takk for tilbudet, men nå har jeg kjøpt meg en pose. Valget falt på Mountain Equipment Glacier 1000. Tror og håper den funker bra til mitt bruk. Komfor på -19 og ekstrem på -42 :)

Lyst til å dele dine erfaringer/førsteinntrykk av posen? Vurderer hardt mellom Marmot Lithium og ME Glacier 1000 selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.