Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til teltlampe?


Sjimpansen

Anbefalte innlegg

Annonse

Flere her, inkludert meg selv har god erfaring med Black Diamond Orbit. Denne kan du justere lysstyrke på, i tillegg har den en konsentrert LED rett ned som er kjekk ved matlaging eller annet arbeid som krever godt lys. Jeg bruker Lithiumbatterier i den på vinteren. Da holder batteriene lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 stk og en av de skiller seg merkbart ut som favoritten. De jeg har er Black Diamond Orbit, Black Diamon Voyager og Nitecore LR10. Høy CRI (Color Rendering Index) har jeg blitt totalt forelsket i. Det er et utrolig mye mer behagelig lys som ikke kan beskrives, det må oppleves. Nitecore LR10 gjør fargene mye mer tydelige og lettere å skille fra hverandre. LR10 har også det du forventer av funksjoner: magnet-base, SOS-blink, vanntett(kan ikke senkes under vann, men tåler regn og sprut), beacon-funksjonalitet (eneste funksjonen jeg bruker, blinker hvert 10. sek eller noe - skrur den på hvis jeg går bort fra teltet i mørket for å lettere finne frem) osv. Den er svært liten og lett(60g), har oppladbart batteri og svært bra lysstyrke på maks (250 lumen). Batteritiden er så som så på maks, men det er uansett litt vel sterkt til å ha stående på over tid for min del. Jeg bruker den stort sett på medium og low(som er bra leselys). Den kan for øvrig lades samtidig som man bruker den. 

20180312151521_31853.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Terka skrev:

Relativt rimelig og meget god teltlykt :)
Om jeg skal finne noe negativt så kan lykta skru seg på i sekken om man har skikkelig
uflaks. Men det har ikke skjedd etter at jeg har lagt den i sekkelokket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tubbs skrev:

Om jeg skal finne noe negativt så kan lykta skru seg på i sekken om man har skikkelig
uflaks.

Enig. Som sikkert for å ikke tappe battriene, pleier jeg å  løsne det ene batteriet når den ikke er i bruk Skru av toppen, trykke batteriet på plass, skru på toppen og henge opp lykta. Tar 10-15 sekunder ekstra tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Har brukt denne et år å er utrolig fornøyd. Viktigste er at den kan OM det trengs lades med powerbank også. Batteritiden er helt utrolig overraskende bra! Anbefale, nå på tilbud på VPG

https://www.vpg.no/black-diamond/265632/black-diamond-remoji-lantern

Denne her er også med på tur, eller alltid med meg igrunn! Igjen oppladbar, lang levetid på lav styrke, 45 minutter på max, dager på minimalt(1lumen) 

https://www.bikester.no/olight-s1-mini-lommelykt-70cri-svart-883311.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.