Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterbekledning-Råd fra Forsvaret


Blaser

Anbefalte innlegg

Annonse

Det kjøres syntetnetting innerst, ja. Likner Brynje syntetnetting. Ullfrottetrøye utenpå ved behov. Undertøyet fra Forsvaret er nå meget bra og nærmest det beste jeg har prøvd. Ullfrottetrøya er vel også det nærmeste jeg har kommet kløfri ull etter å ha prøvd mye forskjellig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg slet med å få soldatene til å forstå var å ikke ha på seg unødig med klær.  Ved skiutmarsj, etter ca 20 minutters gange kommanderte jeg "Holdt Teknisk hvil - genser av" .  "Genser av - aldri i livet" . Men jeg visste at om litt ble vi skikkelig svette, og da vi kom frem overnattingsstedet var de glade for å kunne ta på seg tørr genser.  

"Min moral" - Kle på deg så lite som mulig, det er bedre å fryse litt istedet for å svette. 

Og "br br".  Om morgenen var det bare å pakke ned det tørre og ta på seg vått undertøy.  Egentlig ikke så ille som det høres ut som.  Dette gjør jeg selv om jeg vet at om to timer er jeg ved bilen.  For noe kan skje, og da må man alltid ha et tørt skift.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tom42 skrev:

 

.  For noe kan skje, og da må man alltid ha et tørt skift.

Så enig, så enig.  

Jeg dro på en jaktur når den første snøen hadde lagt seg.  Såg derfor ikke et myrhull....og plumpet selvfølgelig i det.  Gikk vel 2-3 timer der høyre fot var gjennombløt.  Det var kaldt ja!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.