Gå til innhold
  • Bli medlem

Ally forsterkningsstripe - tykk vs tynn?


fezken

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Ally DR 16 som trenger litt forsterking både langs kjølen og på sidene, og lurer derfor på hvilke forsterkningsstriper jeg bør kjøpe. Det jeg primært lurer på er forskjellene på den tykke og den tynne stripen. Noen som har erfaringer? 

Mvh

Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt tynn stripe under og på sidene i over 10 år. Flere langturer. Først nå har det begynt å bli slitasje gjennom stripa, men det kommer nok an på hvordan du bruker, padler du rett på land med baugen først og skal komme lengst mulig inn fremfor å legge inntil med siden krever det mer.

Sidestripa mi løsnet nå i høst, og i mangel av lim kjøpte jeg bred grønn presenningstape på jula, omtrent samme farge som den tykke ally stripa, tykkelse som den tynne, og limte på. Ser ut til å holde foreløpig, men skal vurdere om det var en god løsning om det sitter om tre år. 

https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/maling-og-fugemasse/teip-og-maskering/spesialteip/reparasjonsteip-035048/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke lim skal man bruke til dette ? Det fulgte forsterkningduk med da jeg kjøpte Allyen min og ser nå at jeg bør bruke den noen plasser . Hittil har jeg bare brukt ducttape til nødlapping i felt og jeg kan i grunn greie meg lenge med det. Men særlig pent er det jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.