Gå til innhold
  • Bli medlem

Vannkoker


REs

Anbefalte innlegg

Annonse
1 time siden, REs skrev:

vannkokeren heter

Disse selges/finnes i flere fabrikat, men Kelly Kettle er mest kjent her i landet.   

ADVARSEL:

  • Fjern alltid proppen/korken før du tenner vannkokeren. Å koke vannkokeren med eventuelle hindringer i vannkranen kan resultere i alvorlig brannskader for brukeren eller andre i umiddelbar nærhet.
  • Aldri hold håndtaket over peisen når vannkokeren er tent, da dette kan føre til at brukeren brenner seg.

Det kreves litt teknikk for å bruke den, og den er ikke barnevennlig. Det er brukerfeil på bilde du legger ved, korken er kun for transport av vann, og skal fjernes ved bruk.  

De finnes i både alu og rustfritt, med og uten nagler. 

Gjør du det 100% riktig greier du å koke vannet på rundt 2 minutt fra du tenner. 

Skal du kjøpe og bruke den, anbefaler jeg å se gjennom noen filmer på YouTube. Og holde håndtaket 90 grader ut og bruke tråden til korken og helle med er noe av triksa. 

Send meg en pm om du vil ha linker til noen som er bra. 

Endret av Memento mori
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Memento mori skrev:

 Det er brukerfeil på bilde du legger ved, korken er kun for transport av vann, og skal fjernes ved bruk. 

Ja, om korken presses hardt på plass så er jeg enig :)
Men har kokt noen hundre liter i min der jeg bare har lagt korken oppi "tuten" for å få
litt raskere oppkok. Da bare popper den ut og lander på bakken.
Tror ikke Kellyn er å få med korkplugg lenger heller. Er vel en orange gummiplugg.
Det man IKKE bør gjøre er å tørrkoke den. Da lekker de som en sil og er bare å kaste.
Om man er i stand til å fyre ett lite opptenningsbål så klarer man å bruke Kellyn.
Det er ganske mange av mine venner som har villet prøve å fyre opp min og alle har
klart det på første forsøk :)
Så at man trenger spesielt med trening er jeg vel ikke helt enig i :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, tubbs skrev:


Om man er i stand til å fyre ett lite opptenningsbål så klarer man å bruke Kellyn.
Det er ganske mange av mine venner som har villet prøve å fyre opp min og alle har
klart det på første forsøk :)
Så at man trenger spesielt med trening er jeg vel ikke helt enig i :)

Blir det ikke litt varmt/brannfarlig om den settes rett i lyngen/på bakken?

Dvs den bør stå i på en flat stein/i en bålgrop, eller en har med en liten platform med varmeskjold den kan stå på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.