Gå til innhold
  • Bli medlem

Hansker for de med store never


Rune91

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lett etter forede hansker til alt fra hverdagsbruk til fjellturer, men jeg sliter med at de fleste produsenter stopper på størrelse 11....noe som av en eller annen grunn ikke virker å være tilfellet for votter hvor utvalget er mye bedre.

De hanskene jeg har truffet best med så langt må være Sealskinz sine i XXL/12, men disse er fortsatt for små: https://www.sealskinz.com/gloves/all-season-gloves.htm

Så det jeg lurer på er om noen der ute kjenner til noen som produserer noe lignende i størrelse 13. Ikke feil med litt tykkere hansker uten at det blir rene "alpint hansker".

 

Har prøvd det meste fra Hestra, Swix, Bjørn Dæhlie, Norrøna, Arcteryx med flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Størrelser kan variere litt mellom merker og også innen et merke har jeg erfart. Sist jeg skulle kjøpe langrennshansker testet jeg to modeller fra swix. Det ene paret var akkurat store nok i xl som jeg vanligvis bruker men det andre paret så var de nesten litt romslige i L. 

Har et par votter fra Black Diamond som er store i størrelse så der mått jeg gå ned ett hakk kontra vanlig. De har hansker opp til Xxl, er et måleskjema inne på siden. De har ganske mange modeller også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan melde at jeg har funnet en mellomløsning, det ble "hanskevotter" fra Hestra i str. 11. Har plass til linerhansker i ull under.

https://hestragloves.com/sport/en/gloves/outdoor/35141-windstopper-pullover-mitt/100/

 

De er fortsatt ørlite grann i knappeste laget men er nok det nærmeste jeg kommer ser det ut til. Skulle noen lure så måler jeg 24 cm både på omkrets og lengde i følge Hestra sitt oppsett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.