Gå til innhold
  • Bli medlem

Frikart.no til Garmin


Lurifax

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det går an og eventuelt hvordan man sjekker hva slags info som blir med fra Openstreetmap og til Frikart (Topo Summer II)?  F.eks. blir "Picnic bench" ikke med på Frikarts kart, men "Picnic site" blir med. Irriterer litt at "Shelter"/gapahuk ikke blir med over til Frikarts kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å sende meg ønsker så skal jeg vurdere det. Det kommer stadig til nye detaljer i osm, pluss at de av og til endrer taggingen, og da faller ting ut. Gapahuk skal være med, men jeg skal se på det, skal se på "Picnic bench" også.

Hilsen Sverre fra frikart.no

Endret av SverreD
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2018 den 15.31, SverreD skrev:

Det er bare å sende meg ønsker så skal jeg vurdere det. Det kommer stadig til nye detaljer i osm, pluss at de av og til endrer taggingen, og da faller ting ut. Gapahuk skal være med, men jeg skal se på det, skal se på "Picnic bench" også.

Hilsen Sverre fra frikart.no

Jeg må få berømme deg for å lage disse kartene, frikart.no er en tjeneste gull verdt! Har også så smått begynt å engasjere meg i osm som en følge av å ha funnet denne tjenesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Etter å ha testet med en kommune har jeg akkurat kjøpt full lisens fra Kartmannen. Primært skal dette brukes på klokke og i Basecamp, men jeg har et potensielt dumt spørsmål: Er det mulig å se disse kartene i en app på mobilen på noe vis i tillegg?? 

Hadde vært kjekt med større skjerm noen ganger, men har ikke behov for en dedikert GPS-enhet i tillegg til klokka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Vandrenisse skrev (På 31.8.2019 den 15.56):

Etter å ha testet med en kommune har jeg akkurat kjøpt full lisens fra Kartmannen. Primært skal dette brukes på klokke og i Basecamp, men jeg har et potensielt dumt spørsmål: Er det mulig å se disse kartene i en app på mobilen på noe vis i tillegg?? 

Hadde vært kjekt med større skjerm noen ganger, men har ikke behov for en dedikert GPS-enhet i tillegg til klokka. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kartverket.hvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Er det noen andre som opplever problemer med at Garmin 66ST krasjer/fryser ved panning og zooming av kartene fra frikart.no?  Virker stort sett greit i vanlig bruk, men stor sannsynlighet for å måtte ta ut batteriene hvis jeg beveger på kartet mens den har gps-dekning.

Dette ser ut til å virke mye bedre på Garmin Montana 700. Eneste jeg kan si der er at autofunksjonene for å redusere objekter på kartet når jeg zoomer ut ser ut til å virke mye dårligere enn på 66ST. Har til dels fikset det ved å bruke manuelle grenser.  Den regner også frikart.no-kartene som gatekart, og ikke terrengkart. (Det er snarveier for å skru terreng og gatekart av/på.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Vebjørn Forsmo skrev (På 24.8.2020 den 14.48):

Er det noen andre som opplever problemer med at Garmin 66ST krasjer/fryser ved panning og zooming av kartene fra frikart.no?  Virker stort sett greit i vanlig bruk, men stor sannsynlighet for å måtte ta ut batteriene hvis jeg beveger på kartet mens den har gps-dekning.

Dette ser ut til å virke mye bedre på Garmin Montana 700. Eneste jeg kan si der er at autofunksjonene for å redusere objekter på kartet når jeg zoomer ut ser ut til å virke mye dårligere enn på 66ST. Har til dels fikset det ved å bruke manuelle grenser.  Den regner også frikart.no-kartene som gatekart, og ikke terrengkart. (Det er snarveier for å skru terreng og gatekart av/på.)

Jeg opplever dette ofte. Har snakket med Garmin om saken. Fikk beskjed at de garantere bare for sine egne kart. Håper dette blir fikset i en framtidig oppdatering. Jeg opplever også det samme med kart fra kartmenan.no og andre OSM kart. Garmin sine kart har jeg ikke dette problemet med.

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Dortase skrev (På 4.10.2020 den 20.46):

Jeg opplever dette ofte. Har snakket med Garmin om saken. Fikk beskjed at de garantere bare for sine egne kart. Håper dette blir fikset i en framtidig oppdatering. Jeg opplever også det samme med kart fra kartmenan.no og andre OSM kart. Garmin sine kart har jeg ikke dette problemet med.

Etter 6.0 Oppdateringen  fungere det utmerket hos meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.