Gå til innhold
  • Bli medlem

10 ting man må ha på tur


Andreas Kjønnøy

Anbefalte innlegg

Annonse

3 sider med så som så innhold, ikke et bidrag i samme stil som kan hjelpe trådstarter eller gi videre inspirasjon til videre friluftsliv.... Godt jobbet!! 

1. Kniv 

2. Brenner (gass)

3. Kompass

4. Lighter/Tennstål

5. Kaffe

6. Kopp

7. Kamera

8. ............ 

Etter dette avhenger det veldig av hvilken tur jeg går. Veldig ofte går jeg tur for mental helse. Rett og slett en av de beste måtene jeg har funnet for å defuse! Hvor langt jeg går, høyt, spiller ingen rolle. Men det er ikke en tur uten at jeg varmer meg litt mat, kaffe, spikker litt med kniven og tar litt bilder. 

Noen ganger unner jeg meg litt ekstra luksus som en Helinox stol, hengekøye eller litt tørket ved... Greit når man skal lage bål som skal brenne litt. 

 

Edit: Ligger på sofaen med tidenes manneinfluensa, så orket ikke krype ned å ta bilde :-P 

Endret av tshansen
  • Liker 4
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om en lengre dagstur hvor det ikke skal overnattes, og det er utstyr man skal liste opp og ikke klær man går med eller maten/kaffen man ev. har med så blir det noe ala dette;

  • Tarp
  • Tennstål/Lighter/Stikker
  • Solostove
  • Kniv
  • Kopp
  • Drikkeflaske
  • Tau/Paracord
  • Sitteunderlag
  • Kamera
  • Sekk

Hadde det vært snakk om en tur med overnatting hadde sitteunderlaget blitt byttet ut med sovepose, kanskje kamera for overtrekkspose og så hadde det blitt en hodelykt i tillegg. Det er lett å få listen under 10 ting på lange dagsturer, men med overnatting hadde det nok blitt 12 ting på listen, kanskje litt mer avhengig av hvor turen gikk.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel alltid med, :

* Vindsekk eller Fjellduken
* 1L drikkeflaske + Sawyer Mini vannfilter + Evernew 1,5L sammenrullbar vannbeholder
* Kniv
* Kart og kompass
* Inreach
* Førstehjelpspose
* Reprasjonspose
* "Bålpose" (fyrtøy/fyrstål + ting om er lett å få fyr på - som Esbit tabletter eller hjemmelagede "fire pads")
* Brenner (bensin-, gass- eller kvistbrenner, + drivstoff til de to første)
* Kokekar (trangia stormkjøkken eller sett i titanium)
* Hodelykt (i den mørke årstiden)

 

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.