Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Trollveggen GTX Pro vs Pro Light jakke?


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Har fått tilgodelapp i Norrøna sin butikk igjen. Falketind settet mitt var lekk igjen (buksen 1 år, jakken 3,5 år).

Skjønner ikke at det ikke skal holde lengre, de fleste turene mine er med ungene og en primus i skogen...

Så det blir norrønaklær, jeg har 7800 kr tilgode, resten må jeg legge ut selv.

Buksen er grei, det blir en Norrønna trollveggen gtx pro Light denne gangen. Er det mest slitesterke tilsvarende alternativet de har. Bib trenger jeg ikke.

Jakken er jeg mer usikker på. Hvor kjekt er det med vanntette glidelåser i skikkelig langvarig vestlandsregn? Er det verdt prishoppet fra 5200kr til 7200kr? Er det andre grunne som gjør at jeg bør velge Trollveggen Pro jakken Framfor Trollveggen Pro Light jakken?

Er jo litt kjipt å bli våt på brystet og magen gjennom glidelåsen. Kanskje Pro jakken er tyngre og mer klumpete til de andre turene, og når den skal ned i sekken?

Barmarksturer med ryggsekk, har jeg vansligvis kun med skallbuske og skalljakke hvis det er fare for nedbør. Gidder sjeldent å ha med andre ytterplagg.

Settet skal brukes hele året. I den kalde og tørre årstiden har jeg G-1000 klær som jeg bruker.

Noen tips og erfaringer?

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Trollveggen pro bruker her vestlandet, liker den godt holdt seg tette lommer ikke brukt pose på tlf gått bra til nå. Ikke brukt Falketind eller Pro light kan sammenligne mot de ,men andre jakker jeg har i Bergans sin Dermizax så er Trollveggen bedre på puste synes jeg og bedre bruke om vinteren når er vind fare for regn så syns jeg enklere kle seg riktig under ikke blir så klam. Feks gikk opp gullfjell i vinter med sekk så føler jeg mindre klam mot bruker andre skalljakker. Da har jeg samme under, brynje ullmesh innerst og ulltrøye utenpå hvis blåser noe ofte gjør opp der. Virker hvertfall robust og om virker stiv osv mot Dermizax så er den grei pakke ned i sekken syns jeg. Kjøpte på tilbud og valgte pro for virket mye mer robust lengre levetid og god ha her når blåser å regn står vinkelrett på men faktiskt blitt brukt mye om er tørt og gode luftinger så for min sin del er den grei regulere temp. 

Mot dermizax så har den ikke fått noe slitasje ermer jeg pleier få av hanskebruk avhengig av hansker omtrent året rundt ikke stivner fingrer av revmatisme, ellers er det turbruk går med sekk, fisking osv ved sjøen ikke røffeste bruken men i mye vind og vær mye brukstimer i drit vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ViktorS skrev:

Jeg har en trollveggen Gore tex light pro pants til salgs sånn forresten. I large.

Og fjellsport selger light pro jakka til 3119,- akkurat nå, i mørk blå eller oransje.

Jeg hadde kjøpt buksen din om den var i small, og jakken på fjellsport om jeg hadde fått pengene ut kontant, men det er ikke mulig. Det må brukes i norrøna sin nettbutikk.

Snakket med Norrøna på telefon. Han anbefalte trollveggen Pro Light jakken framfor Pro til mitt bruk. Pro er tyngre, stivere, bråker mer og dyrere. Det er en Nisjejakke for de som trenger det absolutt beste og mest slitesterke til klatring og slikt. Jeg tenker jeg er enig.

Nå har jeg levert inn en 3,5 år gammel Falketind jakke, en 1 år gammel Falketind bukse (kjøpt for 3,5 år siden, men fikk ny for ett år siden på reklamasjon), og må legge ut 1900kr for å få oppgradert til Trollveggen Pro Light bukse og jakke. Jeg er egentlig fornøyd med den dealen. Når jeg i tillegg har registrert meg gratis som Loyalty medlem får jeg 7 års garanti på klærne.

Jeg hadde jo slått en del hull i armen nylig i falketindjakken, på vei ned fra Saudehornet i litt snø, så noe måtte uansett gjøres med den jakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius Engelsen skrev:

Jeg liker Orange jakke, men jeg er redd den blir for vanskelig å holde ren.

Klipp-klipp 8<-------------------

Buksen blir ihvertfall svart.

Pyse! 😁 Turklær skal se litt brukt ut. 😊

Og farger gjør seg jo bra på bilder (dersom det betyr noe for din del), eller om du trenger å bli sett/funnet av andre. (Hilsen en som har gått fra kun grå og svarte turklær til mer fargerikt.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Terka skrev:

Pyse! 😁 Turklær skal se litt brukt ut. 😊

Og farger gjør seg jo bra på bilder (dersom det betyr noe for din del), eller om du trenger å bli sett/funnet av andre. (Hilsen en som har gått fra kun grå og svarte turklær til mer fargerikt.)

Kanskje jeg ikke vil bli funnet? :o 

Næh, orange jakke med bålsòt, går gjerne greit på bilder. Men tar seg ikke like bra ut ellers ;)

Jeg har en orange vindsekk, det får holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.