Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med RAB og eVent ?


ViktorS

Anbefalte innlegg

Har akkurat trykket på kjøpeknappen på ei Rab Latok jakke. Link :)

Denne skal ha det kraftigste eVent stoffet, nemlig DVexpedtion. Jakka har noen finesser som jeg liker til en ok penge. Deriblant Napoleonlommer, to innerlommer der den ene er meshlomme, og man kan stramme jakka i bakkant.

Noen som har erfaring med RAB og eller event ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en vanvittig behagelig og ultralett vindjakke fra RAB som heter Windveil. Den bruker jeg omtrent til alt fra langrenn og sykling til både toppturer og skogsturer. Har også en Power Stretch Pro fleecejakke som jeg er veldig fornøyd med. Kona har en Rab fleecejakke med merinoblanding som hun omtrent ikke klarer å legge fra seg. Om Latok er av samme kvalitet, bør det være et trygt valg. 

Endret av Olamann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med eVent som stoff på oversiden av en bivybag/soveposetrekk (Link) - og selv om pusteevnen nå er litt blitt litt svekket, er den fortsatt bedre enn jeg jeg forventet da jeg kjøpte bagen. Har brukt den rundt 15 netter uten å ha vasket den ennå - og hyppig vask er visstnok viktigere med eVent enn feks Gore-Tex. Behov for hyppigere vasking har jeg sett begrunnet med at eVent har erstattet en robust beskyttelsesfilm (PU) med en slags intern impregnering som skal hindre at porene i membranen blir ødelagt. (Har for øvrig et par ennå ubrukte Sea-to-Summit gamasjer i eVent, med en merkelapp på innsiden som sier "WASH ME OFTEN" i store bokstaver.)

Endret av a_aa
La til url
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått rab latok jakka, og den virker knallbra på så mange måter. Den virker solid, gode glidelåser, gode lommer, hetta sitter sykt bra. Men den går i retur, fordi jeg ikke kommer til ventilasjonsglidelåsene under armene. De sitter for langt bak på jakka, så jeg rekker rett og slett ikke.... Desverre:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rab Latok Bib! Virker knallbra. Solid stoff, sitter godt, lommene er bra, kan justere buksebeina etter hva slags type skotøy du har på deg. Eneste jeg savner er tightsen snølås/gamasjer, for de strammer ikke rundt BC-skisko. Er nok beregnet for litt større og kraftigere sko. Så jeg må tenke litt om jeg beholder disse. Også denne er litt liten i str. Og må nok bytte til XL hvis jeg beholder denne. XL er forresten like lang som L, men videre. Og det er veldig fint, for L blir litt tight når man har lagt igjen noen timer på gymmen... :)

kanskje en av de buksene jeg har prøvd og tafset på som gir best førsteinntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ViktorS skrev:

Rab Latok Bib! Virker knallbra. Solid stoff, sitter godt, lommene er bra, kan justere buksebeina etter hva slags type skotøy du har på deg. Eneste jeg savner er tightsen snølås/gamasjer, for de strammer ikke rundt BC-skisko. Er nok beregnet for litt større og kraftigere sko. Så jeg må tenke litt om jeg beholder disse. Også denne er litt liten i str. Og må nok bytte til XL hvis jeg beholder denne. XL er forresten like lang som L, men videre. Og det er veldig fint, for L blir litt tight når man har lagt igjen noen timer på gymmen... :)

kanskje en av de buksene jeg har prøvd og tafset på som gir best førsteinntrykk.

Mi erfaring er at dei gongane eg har behov for snølås så er bukser med krok stort sett ein vits, og gamasjar det einaste som dug. Då er det greit at det er minst mogleg unødvendig "bjall" nedst på beina.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tessatroll skrev:

Mi erfaring er at dei gongane eg har behov for snølås så er bukser med krok stort sett ein vits, og gamasjar det einaste som dug. Då er det greit at det er minst mogleg unødvendig "bjall" nedst på beina.

Dette er noe jeg kan si meg helt enig i. I tillegg vil egne gamasjer beskytte nedre bukseben mot skitt, vann og slitasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tessatroll skrev:

Mi erfaring er at dei gongane eg har behov for snølås så er bukser med krok stort sett ein vits, og gamasjar det einaste som dug. Då er det greit at det er minst mogleg unødvendig "bjall" nedst på beina.

 

5 minutter siden, martin.m skrev:

Dette er noe jeg kan si meg helt enig i. I tillegg vil egne gamasjer beskytte nedre bukseben mot skitt, vann og slitasje.

Hmmmm, ja... Er enig. Snølås/innvendige gamasjer virker litt knotete, og vanskelig å få til perfekt. De var ganske bra på fjellreven tur bibben min. Den satt godt. Men...

Ser ut som det ble en Norrøna recon. Den er tight og fin nede, og ikke masse tøy og greier i veien for gamasjer når det behovet melder seg. Bare å finne seg gode gamasjer nå hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Terka skrev:

Hvorvidt Snølås/innvendige gamasjer med krok fungerer eller ikke kommer vel an på bruken?

Normale/lave fjellsko/skisko ser jeg det kan være en issue med, mens for randoneesko/høye fjellsko vil det fungere mye bedre?

1580381733_WEB_ImageSalewaMSVerticalPro(M)UK75969877240.Jpeg.b91d23598fa19eb95388b1a465ce5ecf.Jpeg

Har eigentleg aldri syns det funka same kva eg har på av sko, i skikkelig snø. 

For å halde buksa nede er Kanksje ein anna ting 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.