Gå til innhold
  • Bli medlem

coleman 442


Gutt61

Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre coleman 442- 92 mod.  som jeg skulle ta i bruk denne sommeren.

Etter å ha skrudd fra hverandre har jeg kommet til at gummipakningen i pumpa slipper ut luft slik at dett ikke skapes trykk i beholder,

. Er det noen som har en slik pakning? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du at gummien er skadet? Hvis du ikke ser det, kan det jo være at du bare mangler smøring.

Det var noen eBay-linker til pumpelær inni der et sted, men de funket ikke lenger. Burde være mulig å finne igjen, om da ikke ordentlig smøring løser problemet. Coleman anbefaler "a light machine oil" men ser at mange lovpriser silikonfett - vet ikke hva som er best. Jeg brukte bare en universal lettolje fra Clasern... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Coleman pumpa er litt spesiell, gummipakningen sliter når det blir kaldt, den tetter ofte noe bedre om du smører med silikonfett, har du ikke det så hjelper vaseline.
Når du skal pumpe så vrir du pumpeknappen moturs et par omdreininger, da åpnes en ventil utenfor tilbakseslagsventilen, det er også viktig å tette godt hullet midt i pumpestanga når du trykker stempelet inn med tommelen. Det kan godt hende du vet alt dette fra før, men ikke alle vet det.
Pumpepakninger til denne pumpa finnes også i lær, de fungerer bedre i kulde, men krever årlig oljing.
Så hvidt jeg kjenner til er alle Colemanpumpene slik at disse pakningene går om hverandre.

Jeg har antagelig liggende en slik reserve gummi-pakning.

Pumpelær: https://goo.gl/g95vXN

 

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den på vei i posten.

Måtte ut i dag sammen med min bedre halvdel. vi gikk fra stryken, og lunsjen ble kokt på 400A forgjengeren til 442. Måtte klemme litt på pakningen før jeg reiste hjemmefra for å være sikker på at den pumpa fint, og lunsjen ble tomatsuppe, noe som er ganske standard hos oss når det gjelder rask varm lunsj i friluft.

 

2018-10-20 13.05.15.jpg

2018-10-20 13.02.46.jpg

Endret av dsk
vedlegg
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.