Gå til innhold
  • Bli medlem

How to shit 😂


Lars Stenseth

Anbefalte innlegg

Annonse

Nesten på huk, men med ryggen mot et tre, bergvegg, stor stein o.l. Gjerne med en stav som støtte. Fortrekker denne posisjonen fremfor rett på huk. Fordi - får man hard mage på tur, noe man lett kan få.... så kan ting ta litt lengre tid enn normalt.... og man trenger den støtten man kan få...    Sittende over en trestamme med røva hengende  over er også en posisjon jeg ser etter muligheter for.  Begge posisjonene avbildet av en som viser noen varianter her:  bigoutdoors.org/new-blog-1/pooppositions.

Mange som har laget videoer om temaet på youtube, bare å søke i vei for den som trenger bistand. Og som vanlig bruker amerikanerne ulike "skjønnskrivninger" for å beskrive aktiviteten, som her "potty" og "poo": www.youtube.com/watch?v=Fp8SL03Mpqo Denne videoen har ellers spesielt fokus på damenes behov når de må tisse eller bæsje i skogen.

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før dette forumet ante jeg ikke at det var andre måter enn asian  😂 dere har tatt bort min turtoalettuskyld 😱 

Man kan forresten ha mye nytte av yoga 🙏🏻  

Btw så er det fysiologisk sånn vi er skapt for å gjøre det også. 

Endret av Gittiamo
  • Liker 1
  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gittiamo skrev:

 

Btw så er det fysiologisk sånn vi er skapt for å gjøre det også. 

Godt å få bekreftet at vi er skapt for å bæsje og tisse fra de nedre deler. Hadde vært litt vanskelig ellers.

Sånn ellers - hvis du er som meg - stokk stiv lårmuskulatur så er asian squat nesten umulig og det må bistand til fra trær/stein ol for å holde balansen. 

 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En refleksjon da jeg var i kina var at jeg var imponert over gamle kinesere som foretrakk hull i gulvet, også der de kunne velge (vestlige doer var gjerne ledige). Tenkte at det jo må være mer behahelig å sette seg ned.. inntil det gikk opp for meg at de jo har trent lårmusklene hele livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, dede skrev:

En refleksjon da jeg var i kina var at jeg var imponert over gamle kinesere som foretrakk hull i gulvet, også der de kunne velge (vestlige doer var gjerne ledige). Tenkte at det jo må være mer behahelig å sette seg ned.. inntil det gikk opp for meg at de jo har trent lårmusklene hele livet...

Men man bruker ikke lårmuskler om man sitter i asian squat (Indian squat). Man må bare være litt fleksibel i hofter og ankler. Noe som forutsetter at man er vant til den måten å krøke sammen kroppen på (men kan trenes opp) Men ellers hviler man jo bare på skjelettet og bruker balansen.

Men med vanlig squat så kjenner man det fort ja 😂 

Etter en stund i Asia for ørten år siden så valgte jeg selv heller hull i gulvet enn vestlige doer (de såkalte vestlige doene på landsbygda var ikke så fristende). Det blir fort en naturlig vane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tronn skrev:

Gjelder bare å vite hvor du har ting

Da jeg hadde førstegangstjenesten  gikk det rykter om en vognfører i Panserbataljonen som ikke hadde hatt kontroll på hvor hetta på kjøredressen var......

:blink:

  • Hehe 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Larix skrev:

Da jeg hadde førstegangstjenesten  gikk det rykter om en vognfører i Panserbataljonen som ikke hadde hatt kontroll på hvor hetta på kjøredressen var......

:blink:

Samme med en brøytebilsjåfør i bygda her. Måtte stryke akutt til skogs og hadde ikke helt styr på hetta til kjeledressen. Ble vist en ubehagelig odør i varmen inne  lastebilhytta etter hvert🤢 Lo så tårene trillet når han fortalte det😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Terka skrev:

Får trekke frem denne igjen 😁

450824.jpg.2548ac29f706d65870f2c4af398906fc.jpg

Lett å ha på pulken, og ordrett "en ekte lukseriøs utedo" på vinterturer. 😄

@martin.m har sikkert noen tydelige synspunkter etter å ha sett meg ha den med på fjellforumturen til Rondane i overgangen mars – april 2017. 😂

Støtter den! Har en sånn på utedassen på hytta. Helt sjef 👌😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Terka skrev:

Får trekke frem denne igjen 😁

450824.jpg.2548ac29f706d65870f2c4af398906fc.jpg

Lett å ha på pulken, og ordrett "en ekte lukseriøs utedo" på vinterturer. 😄

@martin.m har sikkert noen tydelige synspunkter etter å ha sett meg ha den med på fjellforumturen til Rondane i overgangen mars – april 2017. 😂

@Terka: Jeg må innrømme at tanken på å kjøpe en slik har slått meg. Hadde ikke tenkt tanken før jeg så du hadde med :-) lærer de rareste/nyttigste ting her gjennom Fjellforum og fellesturer.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 17.16, Terka skrev:

Lett å ha på pulken, og ordrett "en ekte lukseriøs utedo" på vinterturer. 😄

 

Kunne funke over et isfiskehull også den patenten der! Jeg har alltid fundert på hvordan det kan ha seg at slike isopordritere alltid virker så gode å varme. Stikk motsatt av porselen, som alltid virker så kaldt (uten at jeg kan si å ha prøvd det, selv om muligheten er der daglig).

Min favoritt er nok Asian, men en gang hadde jeg såpass akutt vondt i magen at det ble en stående lazy, uten at det medførte noe annet enn en sprøytelakkert einerbusk inni Simskardet der. Jeg tenker alltid på det når jeg går forbi det stedet, men busken overlevde godt nok.

  • Hehe 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.