Gå til innhold
  • Bli medlem

Macaroni&Cheese


Lars Stenseth

Anbefalte innlegg

Dette synes jeg er utrolig godt og nå har Meny tatt inn et amerikanskt merke som de har på 10kr salg for tiden, normal pris er 29kr så hvis dette smaker så skal det kjøpes inn noen pakker, amerikanerne kan macaroni cheese😄 det er 206 gram i pakkene noe som står skal holde til 3 porsjoner. Så jeg skal dele opp dette i 2 rasjoner og da blir oppskrift som følger!

La pastaen koke 7-10 min i 1L vann, slå ut vannet, tilsett 1 mini tine smørputt, 2 spiseskjeer melk( 1 mini kaffefløte putt) og da halve osteblandingen og rør rundt! Ferdig.

Dette er jo godt til det meste om du har fisk,kjøtt, tunfiskboks snurring osv. Noen andre her som har prøvd dette allerede?

CEDBE349-1F17-4C7D-BC02-494EF8F8AB72.jpeg

Endret av Lars Stenseth
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo superenkelt å lage selv, å kjøpe det er tullete :) Har lagd det fra bunnen, superenkelt og digg!

smelt godt smør i en kjele og rør inn mel og la det putre litt under røring for å bli kvitt råmelet.

Spe på med melk under omrøring å la koke, husk å røre hele tiden. Konsistensen skal være kremet.

tilsett krydder etter smak, litt god sennep er et godt triks! Rør inn litt god ost etter eget ønske og til slutt hiv oppi pastaen du har kokt. Blandet det godt sammen.

hiv alt i en ildfast form, strø over litt griljer eller brød smuler eller lignende. Sett hele sulamitten i ovnen i 20-30 min på omlag 170 grader. 

Det er ferdig når hele greia putrer og du har en gyllen farge på toppen!

Lager du dette selv så kan du variere oppskriften med ting du selv liker, mange muligheter her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei sak å ha med på tur, men ikke kok pastaen for mye. Butikkene hadde en annen variant tidligere, med litt mer smak. Denne du har bilde av ble litt tam ostesmak for min del. På tur fungerer det bra med litt bacon i gryta. 

Men foretrekker knorr sine pastagryter som har litt mer smak og er enda enklere å fiske i en gryte. Bare å koke opp, la stå tiden som står på pakka, og så koke opp igjen før det spises.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.