Gå til innhold
  • Bli medlem

Materiale til "pot cosy"


GrundeL

Anbefalte innlegg

Hei,

På YouTube og amerikanske forum er det masse oppskrifter på DIY Pot Cosys. Materialet som vanligvis brukes er foliert bobleplast av merket Reflectix som er i salg på supermarkeder etc. i USA. Men jeg har ikke klart å finne noen som selger dette i Norge.

Er det noen som vet om dette er i salg i Norge? Eller om andre tilsvarende materialer som er i salg her på berget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 15.10.2018 den 21.04, Marius Engelsen skrev:

Fungerer dette noe særlig bra?

Tja. Kan bare svar at at kaffen holder seg lengre varm i koppen når  "vinterdrakten" er på enn når den ikke er det. Men det ville jo også kaffen gjøre om man bare brettet litt avispapir rundt koppen. Har med andre ord aldri målt temperaturforskjellen på kaffen etter en viss tid i koppen med og uten "drakt". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 21.04, Marius Engelsen skrev:

Fungerer dette noe særlig bra?

Jeg har ikke målt temperaturene selv, men jeg kjenner i hvertfall stor forskjell i temperatur mellom en real pakke som har fått stå i en cosy og en som har stått uten, i 10-15 min (jeg lar de stå en god del lengre enn bruksanvisning sier)

Her er en som har målt 

73997683-83D9-44E8-BC89-3F0448993D19.thumb.png.fb37b9617f271213a409033f7b1229a8.png

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En svensk bok om fjellmat nevner Theromreflekt, som i Sverige føres av www.wiedland.se/thermoreflekt/produktinformation?tm=kategorier/golv-bygg
Se nederst på siden for utvalg. priser. Dyrt!

Edit, her er noe fra en butikk i Norge som kanskje gjør samme nytten (?)
www.activnord.no/webshop.php?p=aluthermo
 

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.