Gå til innhold
  • Bli medlem

En perfekt morgen


Martin HJ

Anbefalte innlegg

Annonse
32 minutter siden, Memento mori skrev:

Utrolig flotte bilder, men når jeg trykker på de for å få de store havner jeg bare her på imgur og det blir elendig kvalitet. Litt synd..IMG_0319.thumb.PNG.2788d6631304a93f8451f8194101cdab.PNG

Takk for det :) Tar man en titt på dem via en dataakjerm så skal ting bli meget bedre, virker ikke som det er helt riktig skalert for mobilbruk. Bruker imgur som plattform å laste opp bilder fra. Vil uansett anbefale å lese rapporter og se bilder via en dataskjerm enn en telefon, blir en bedre opplevelse da syns jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Martin HJ skrev:

telefon

Jeg bruker normalt en iPAD, og ikke så mye mobil, selv om iPhone XS Max'en er nesten en liten pad. Men 9,3" tommer og god skjerm som det er på IPad, blir bildene normalt best hos meg på iPAD kontra PC.  Har alltid lurt på hvordan fordelingen er mellom mobil/PAD eller PC er her inne. Men optimalisere normalt for PAD/mobil da jeg tror flesteparten bruker det. Mulig admin vet det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Memento mori skrev:

Jeg bruker normalt en iPAD, og ikke så mye mobil, selv om iPhone XS Max'en er nesten en liten pad. Men 9,3" tommer og god skjerm som det er på IPad, blir bildene normalt best hos meg på iPAD kontra PC.  Har alltid lurt på hvordan fordelingen er mellom mobil/PAD eller PC er her inne. Men optimalisere normalt for PAD/mobil da jeg tror flesteparten bruker det. Mulig admin vet det. 

Jeg optimaliserer alltid mine bilder etter min dataskjerm som er på 17" og ser over det på jobben hvor jeg har en på 26" skjerm. Justeres ytterligere hvis det trengs på den. Ser at skjermene på telefoner og nettbrett viser en kraftigere kontrast på bilder enn en tradisjonell dataskjerm. Men det kan være en diskusjon som kan tas opp i en egen tråd hvis det trengs å drøftes videre, uansett er mine rapporter anbefalt å lese på en dataskjerm hvis man ønsker å få gjengitt bildene slik de er ment å fremstå :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2018 den 10.23, Martin HJ skrev:

Jeg optimaliserer alltid mine bilder etter min dataskjerm som er på 17" og ser over det på jobben hvor jeg har en på 26" skjerm. Justeres ytterligere hvis det trengs på den. Ser at skjermene på telefoner og nettbrett viser en kraftigere kontrast på bilder enn en tradisjonell dataskjerm. Men det kan være en diskusjon som kan tas opp i en egen tråd hvis det trengs å drøftes videre, uansett er mine rapporter anbefalt å lese på en dataskjerm hvis man ønsker å få gjengitt bildene slik de er ment å fremstå :) 

Ser kurant ut her på begge skjermer der den ene er 1920x1080 og den andre er 1600x1200 i oppløsning og de ligger på noen og 20 tommer begge to. Ingen av skjermene er spesielt uvant med visning av bilder ;-) 

På 12.10.2018 den 9.14, Memento mori skrev:

Utrolig flotte bilder, men når jeg trykker på de for å få de store havner jeg bare her på imgur og det blir elendig kvalitet. Litt synd..IMG_0319.thumb.PNG.2788d6631304a93f8451f8194101cdab.PNG

Det har ingen hensikt egentlig da man vel får de i større utgave direkte i innlegget enn det du får på imgur?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.