Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Xpot?


turboms

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg liker konseptet. De er lette og pakkvennlige, men kvaliteten er for dårlig etter min mening. Om du bruker de veldig forsiktig og kun på gassbrenner kan de nok holde en stund. Jeg knakk en 2.8 litersutgave etter få gangers bruk på bensinbrenner. Bunnen buler og slipper belegg. Lokket sprekker også. @Tor-Erik-L-77 har en mindre variant som har holdt lenger, men her mener jeg også at lokket har sprukket selv om han kunne har brukt den på gass.

Jeg ville valgt en annen kjele ;-)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre samme erfaring som @whistler

Har brukt den kun til enkel matlaging på gassbrenner, men erfarte også at etter få gangers bruk så bulet bunnen og belegget slapp. Lokket har også sprukket nesten over hele overflaten. Så kvaliteten er rett og slett veldig dårlig. Anbefaler den ikke. Hjelper ikke at den er liten og nett når det ikke tåler vanlig bruk. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Insta»- jentene bruker disse. De er fine til å sette litt farge på et ellers trist bilde. Så til fotomotiv er det fint å ha et lite sett av disse i forskjellige farger. Til alt annet bruk, kjøp noe mere holdbar. 

Edit: Har aldri sett en slik blitt solgt brukt på finn noengang. 

Endret av Memento mori
La til info om finn
  • Hehe 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt min forsiktig nå og da i et års tid (?), etter å ha fått med meg erfaringene om at den ikke var glad i sprengfyring. Brukt sammen med en lett liten FMS-300T gassbrenner, og kjelen ser fortsatt ut som ny, men lokket har fått noe som minner om steinsprangskade på en bilrute, rosettformet brist. Tror det har fått seg en smell mot et eller annet i sekken, når da har blitt uvørent hivd av skuldrene. Ellers en kjekk sak, synes jeg - dog mistenker jeg at den har temmelig begrenset levetid ift en konvensjonell kjele. Men har faktisk brukt den til snøsmelting ved flere anledninger:

1298710013_SnowMelt(IMG_20180310_180747252_HDR).jpg.a8c1aaa2a62664b94d4df511be0fa405.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med denne, men den virker litt skrøpelig og er unødvendig tung. Hvis du trenger noe nytt, velg heller et kokekar i titan, som er lett og tåler det aller meste. For eksempel en Toaks Titanium 1300ml (133g med lokk) eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, a_aa said:

men lokket har fått noe som minner om steinsprangskade på en bilrute, rosettformet brist. Tror det har fått seg en smell mot et eller annet i sekken, når da har blitt uvørent hivd av skuldrene. Ellers en kjekk sak, synes jeg - dog mistenker jeg

Nope, dette er ikke skade som følge av det du nevner. Dette er nettopp den svakheten jeg nevnte, lokket sprekker opp og ramler til slutt helt fra hverandre. Tror ikke plasten tåler alle varmesvingningene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ketilring said:

Jeg har ingen erfaring med denne, men den virker litt skrøpelig og er unødvendig tung. Hvis du trenger noe nytt, velg heller et kokekar i titan, som er lett og tåler det aller meste. For eksempel en Toaks Titanium 1300ml (133g med lokk) eller tilsvarende.

Har gått over til en 750ml toaks selv. Men fordelen med denne x poten er at den klapper sammen ganske flatt og tar opp lite volum. Men ja er enig i at den er litt for tung ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.