Gå til innhold
  • Bli medlem

Johnsens turlogg Norrøna, ALFA Walk King og onsdagstur.


REJOHN

Anbefalte innlegg


Norrøna

1.jpg
For et års tid siden kjøpte jeg en Norrøna Recon bukse i Norrønas butikk. Jeg kunne nok ha fått buksa billigere på XXL, men jeg «trodde» det ville være greiere å reklamere – om buksa var kjøpt i egen butikk.

Planlegging er normalt ikke min greie, men denne gangen ville jeg forsøke å reklamere på buksa etter omtrent et år. Da vil gore-texen slippe vann gjennom på låra, og om buksa oppførte seg som forgjengerne, ville det også være hull et par plasser.

Året gikk sannelig fort, det ble faktisk nesten 14 måneder før jeg syntes det var tid for å skifte til ny Recon-bukse. Den ble kjøpt på tilbud hos XXL....

Nå var sommeren 2018 omtrent som Juster – lang og tørr. Jeg hadde brukt andre bukser i omtrent to måneder. Så 12 måneders bruke står fortsatt.

Buksa hadde fått hull nede ved anklene. Det var flere hull der jeg oppbevarer fotografiapparatet – i lårlommen på venstre side. Buksa hadde ikke tålt bruken, men apparatet var fortsatt i god form.

I tillegg kom det nå vann gjennom stoffet på lårene. Det ble kaldt i regnvær.

Norrøna laget ikke krøll, men kom opp med en tilgodeseddel på hele beløpet.

Nå gjenstår bare spørsmålet: vil Norrøna om et års tid fortsatt stå ved at det er feil når buksa bare tåler 1 år bruk. Og bør jeg reklamere på buksa jeg fikk i erstatning....

Alfa Walk King.

PA039866.JPG
Siden jeg var så godt i gang med å reklamere på turutstyret, kunne jeg jo fyre av en epost til ALFA også. Mine Walk King tar normalt kvelden – lekker i gore-texen etter litt mer enn 1 års bruk.
Jeg sendte spørsmålet til Alfa, og fikk til svar at de gjerne ville se på saken. Send bilder.

Jeg sendte bilde av i alt 9 par ALFA Walk King. (Tenk om de ville innrømme at skoene burde holde mer enn et år...) 9 nye par ville jo holde lengre enn jeg holder ut turlivet....

Etter en innledende positiv tilbakemelding, er det blitt tyst. Jeg er ikke overrasket.

Og sånn går nå dagene.

Tur onsdag.

PA039879.JPG
Det vil si onsdag har blitt turdag, selv om vi (broderen og jeg) holder oss til turer på 1 1/2 time – sånn noenlunde.
Det var noen uker siden det hadde blitt den «vanlige» runden på høgjæren. Denne uka så det ut til å passe.

Det eneste problemet med onsdagsturen – utenom været de siste ukene – er at det blir lite tid til å ta seg skikkelig inn. Trening eller tur 6 dager i uka kjennes på kroppen. Jeg hadde ikke mye overskudd da vi startet.
PA039887.JPG

Merkelig nok var det ikke andre folk på tur denne dagen. Selv midt på vinteren i skikkelig styggvær treffer jeg folk, men på en onsdag med bra vær var det ikke en kjeft.

Turen på høgjæren har vi gått så pass mange ganger at her har vi kontroll på tidsbruken. Det gikk ikke fort denne gangen. Vi brukte mer 5 minutter mer enn på en skikkelig god dag. Broderen er ikke helt fornøyd med at ting tar tid – han håper at det skal gå like greit uten trening.....




Les hele artikkelen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.