Gå til innhold
  • Bli medlem

Rep av Triangel Kjele


Leif88

Anbefalte innlegg

hei hei, kom over en Triangel kaffekjele på et loppemarked her om dagen, 

kom hjem for og vaske den, så oppdaget jeg at det er et bittelite nålhull på siden av den. 

nå kosta ikke denne mere enn en tier, så det er jo ikke noe krise, men har lyst til og prøve og reparere den. liker ikke og kasta ting som kanskje enkelt kan fikses(?) det gjør vi vell strengt talt for mye av. 

 

noen som har noen gode triks på hvordan best reparere et lite hull? 

takk for svar. 

fin-triangel-kjele-1-5-liter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hullet ikke er i forbindelse med tuten eller hanken kan du prøve å klinke en liten kobbernagle i hullet, får du tak i runde, borr opp hullet så naglen sitter trangt, er de ikke runde bør de være litt tykkere en hullet. 

Det visuelt fineste er nok å ha hodet på naglen på utsiden, men da kan det være vanskeligere å klinke.

Øv gjerne på en platebit først for øve på håndlaget og se hvordan det blir.

For å få kjelen i bruksstand, kan du også eventuelt prøve med en rustfri popnagle, fortrinnsvis en som er tett i enden.

 

Disse metodene er lodde/sveisefrie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvart Hubba Bubba, tygges godt før den presses av all kraft gjennom hullet(inn skal den om vi så begge skal skrike🤪) føres så videre til en fryser hvor den skal ligge minst 3 timer til HB er hard. Files deretter ned etter eget ønske! Dette fikset holder i årevis😂😂😂

  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan så klart se om jeg finner en nagl så lite, men det er bare et nålhull, så blir sikkert vanskelig. 

angående Hubba bubba trikset så tørr jeg ikke si om du er alvorlig eller ikke :P  

hvordan vil sveis og evt lodding holde seg når kjelen står i bålet i de mange timene i løpet av vinteren?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Leif88 skrev:

kan så klart se om jeg finner en nagl så lite, men det er bare et nålhull, så blir sikkert vanskelig. 

 

Du kan også prøve med en liten bit av den stive jordtråden/kabelen fra en PR ledning alt etter som hva som er greiest i forhold til størrelse på hullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Leif88 said:

kan så klart se om jeg finner en nagl så lite, men det er bare et nålhull, så blir sikkert vanskelig. 

angående Hubba bubba trikset så tørr jeg ikke si om du er alvorlig eller ikke :P  

hvordan vil sveis og evt lodding holde seg når kjelen står i bålet i de mange timene i løpet av vinteren?

 

Etter mine beregninger så vil bunnen av kjelen aldri bli noe særlig varmere enn 100 grader. Dette kan selvfølgelig bli litt høyere om du har planer om å bytte ut vann med olje;) Tig er nok det beste uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.