Gå til innhold
Terka

Fikse rift i gore-tex skalljakke

Anbefalte innlegg

Den ene jakka mi har fått en horisontal rift oppe på brystpartiet. (1 cm åpen + et par cm nesten rivnet (synlig arr i stoffet))

Materialet er: GORE-TEX® Pro 80D

Hva er bedre måte å fikse/lappe dette på selv? (Har det kommet nye remedier på markedet de siste årene?)

me_tupilak_jacket_mens_citronelle.jpg.6ba7b7b83ece84c98bb85f67605adcb0.jpg

Endret av Terka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TearAid på begge sider har funket greit for meg og er vel av de minst synlige også. 

Har gjerne smurt litt StormSure på innsiden før lappen der settes på etter at lappen utenpå er satt på. Jeg er ikke veldig kritisk på om det blir butikkpent på turtøyet... 

Endret av Espen Ørud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Espen Ørud skrev:

StormSure

Jeg pleier å bruke Aquasure, som er (bortimot) samme greia. Setter på en vanlig tape(slik tynn blank sak til husholdningsoppgaver) på innsida for å holde det sammen. Smører et tynt lag med Aquasure på utsida, og fjerner tapen igjen når det har herdet. Funker som bare det, og er skikkelig solid, men blir ikke så veldig pent. Litt usikker på om det estetiske hovedsakelig skyldes at undertegnede er en kladdsmed, eller om det rett og slett ikke har potensiale for å se bra ut. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Larix skrev:

Jeg pleier å bruke Aquasure, som er (bortimot) samme greia. Setter på en vanlig tape(slik tynn blank sak til husholdningsoppgaver) på innsida for å holde det sammen. Smører et tynt lag med Aquasure på utsida, og fjerner tapen igjen når det har herdet. Funker som bare det, og er skikkelig solid, men blir ikke så veldig pent. Litt usikker på om det estetiske hovedsakelig skyldes at undertegnede er en kladdsmed, eller om det rett og slett ikke har potensiale for å se bra ut. 

Jeg brukte denne til å lappe teltet etter jeg oppdaget noen mystiske hull i duken. Veldig fornøyd, solid som pokker, men det var ikke så enkelt å få til et tynt lag med den børsten som fulgte med, for den var relativt stiv og grov. Nå betyr ikke det så mye på teltet, men det skal vel kanskje være mulig å få til noe bedre med en finere pensel vil jeg tro, men tynnere belegg betyr vel også svakere holdbarhet antar jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.