Gå til innhold
  • Bli medlem

Polars optifuel - utskilt fra Polarmond Alt i ett sovesystem


Tor-Erik-L-77

Anbefalte innlegg

Annonse
57 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Polarisen mener jeg dog er fortjent 👍🏼

Spør du de som kan mye om primuser og har testet mye får du ofte følgene svar:

Den brenner best på gass og bensin. 

Svar du burde ha fått er: Den brenner rent på parafin, bensin og gass. 

Jeg har ikke knekt koden 100% på denne, og ingen andre heller som jeg vet. Mangel på dysebytte er påtagelig, men den brenner ei helt rent på bensin heller i forhold til de beste. På gass er det i tillegg mindre effekt. Parafin er ikke bra, Fusa blir alt for stor. Men den lever nok litt på rykte som gamle novaer på bensin har. Mange har veldig gode erfaringer med de. 

Skal rydde litt i primussamlingen i vinter, og filme og ta litt bilder på gass, parafin og bensin, og med og uten stillebrennercap, på de jeg har. Tanken er å ha de som brenner helt rent som referanse. MSR xgk og omni-lite/fuel blir nok referanser tipper jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Godt mulig, har bare erfaring med å kjøre den på alkylat :)

Hadde besøk av @Blaser hverken min eller hans brant 100% rent når vi skrudde av lyset og så på flammen, begge med alkylat. Men han hadde med en xgk klone, som brant helt rent, og som var mye bedre å simmre med enn en orginal xgk. Men byggekvalitet på pumpa var ikke all verden. En brenner til omtrent 1/3-1/4 av prisen for en Polaris. 

Det blir litt feil å bare fortelle om at det ikke er dysebytte, og "glemme" og fortelle om hva du faktisk mister av egenskaper. Argument for salg overprøver faktisk bruk. 

Ligger en ute på Finn nå til 1000kr inkl frakt og med Berniedawg stillebrennercap. Er nok fra en som kan litt primuser tipper jeg, på et av bildene er det en soto muka stormlighter - og med Berniedawg CAP og den er det nok en med erfaring, som sikkert heller ikke er fornøyd......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

bedre simre egenskaper på den med silencer selv om det ikke er xkg sin fremste styrke 😂

Den blir enda bedre med Artic pump. Men den er bare for kalde forhold. Men blir nok aldri en bra matbrenner. Men er utrolig stabil, og setter pris på at den er minst skummel ang CO. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.