Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterbukse (bib) som ikke koster en fot og en arm?


Sjimpansen

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en selebukse til vinterbruk. Den skal brukes på telttur med mye gåing på fjellski. Har sett på Norrøna Trollveggen Gore- Tex Pro Bibs og Arcteryx Alpha SV Bib . Problemet er at de koster over 5000 kr, noe jeg synes blir for drøyt. Finnes det noe rimeligere til 3-4000 på markedet som er (ganske) vanntett og som fungerer på vinterfjellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Heriks endret tittelen til Vinterbukse (bib) som ikke koster en fot og en arm?
24 minutes ago, rigotta said:

Ytterligere funksjoner
Drop-seat funksjon.

Definisjonssak. 😊 På bukser som denne fra Bergans hvor selene er festet midt på (generelt på) bakstykket av buksa så må man enten av med selene eller åpne den ene siden veldig mye og brette hele buksen til siden når man skal nr 2.

20180922_091656.thumb.jpg.caef26c73184cba2c2f7286a5e17798d.jpg

 

På bukser hvor selene bak et festet fremover i siden på forstykket så er der enkelt å åpne drop-seat. Om drop-seat er viktig så ville jeg valgt denne typen forran Bergans sin.

20180922_091726.thumb.jpg.785af5a82da8746877e80146df31de48.jpg

 

(Finnes andre løsninger også, f.eks. hel midje og glidelås dom går opp på siden av bena og over baken)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.