Gå til innhold
  • Bli medlem

Memuru og Veotinder - utgangspunkt / teltmuligheter


Trond

Anbefalte innlegg

Vi vurderer tur til Veotindane og Memurutindane.

Alternative startsteder synes å være Memurubu og Veodalen (Glitterheim). Spiterstulen blir vesentlig lenger å kjøre så det er nok lite aktuelt på denne turen.

Hvordan er teltmulighetene øverst i Memurudalen ?

Hvordan er teltmulighetene oppunder Veobreen / Styggehøbreen ?

Reiser man via Glitterheim bør vel sykkel vurderes. Har man noe nytte av dette innenfor Glitterheim ?

Hvor lang gangtid regner man fra parkeringen til Glitterheim ?

Sluttspørsmål:

Hvilket startpunkt ville dere valgt ? (tunge sekker med telt, breutstyr mv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øverst i Memurudalen er det flotte teltmuligheter, for eksempel i området der stien til Surtningsue begynner stigningen og svinger oppover fra elva.

Sykkelturen fra parkeringen til Glitterheim er rundt 20 min i passe fart mener jeg å huske. Ikke særlig med bakker innover her, så fint for rolig sykling. Særlig lengre enn Glitterheim er vel ikke å anbefale på sykkel, i alle fall ikke med tyngre sekk som jeg antar du drar med deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i omradet i begynnelsen av juli. Gikk fra Memurubu og opp mot Surtingsui med teltplass som nevnt ovenfor. Befant meg hovedsakelig i ostsiden av dalen, og der var det masse fine teltplasser. Anmarsjen fra Memurubu var peanuts. Fin sti. Jeg ble anbefalt og ta med mye vann men det er nok av bekker pa den siden. Sikkert litt vanskeligere narmere breen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.