Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny skalljakke med en bråte krav


annaerbest

Anbefalte innlegg

Har MISTET skalljakken min, og er nesten i dyp sorg. Men livet går videre, og jeg må bare kjøpe ny. Om noen har forslag så hit me!

. Jeg blir fort svett da jakken brukes til toppturer. Og forsåvidt andre turer, gjerne krevende. Så fint om den er fukttransporterende eller puster høvelig greit.

. Fint om jakken når litt over rompa, jeg kan ikke gå med en sånn kort flekk av en jakke.

. Ønsker muligheter for god lufting, gjerne under armene mens den brukes.

. Innerlomme, og tapede sømmer på utsiden.

. Fordel den om den er vanntett, men det er ikke alltid forenlig med at den puster...

Pris urelevant. 

Endret av annaerbest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte "Polartec Neoshell" da jeg leste kravene dine, det er et stoff som skal være litt mindre vanntett enn vanlig GTX, men mye mer pustende - faktisk er vel noen av variantene ikke regnet som helt vindtette, dog vanntette.

Men det ser ut som det er færre og færre varemerker som faktisk bruker Neoshell. Rab, Marmot, Montane, Mountain Equipment har ingen nye modeller med stoffet? Vet ikke hvorfor. Noen gamle modeller ligger nok igjen i hyllene rundt omkring, heldigvis ;) 

Men noen varemerker lager fortsatt noen nye modeller med Neoshell. Relativt ukjente navn i Norge, som 66°North, Jöttnar, Westcomb, Sugoi. Sjekk:
https://www.polartec.com/product/polartec-neoshell
https://www.switchbacktravel.com/best-hardshell-jackets

Ble litt mindre hjelpsomt enn jeg tenkte da jeg startet å skrive, dette innlegget :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.