Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å redigere bilder


Tom42

Anbefalte innlegg

Før hadde jeg Window7.  da kunne jeg minimalisere bildene ned til "Minste" og legge dem ved et innlegg på FF.  

Nå har jeg Windows 10, som jeg hater dypt og inderlig, og nå får jeg ikke minimalisert bildene.  

Finner bildene på Apple, og får til og med åpnet dem, men hvordan skal jeg minimalisere dem slik at de passer til kravene på FF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tenker på å innfri x antall pixler ganger pixler på ting som profilbilder osv? Det finnes mange programmer som gjør dette for deg. Jeg kjenner ikke til Windows sine muligheter, da jeg har vært mac bruker de siste 10 årene. 
Men et raskt søk på nettet kan nok lede deg i riktig retning. 

https://pixlr.com/editor/

Jeg har brukt denne tidligere. Kan se om den fungerer (gratis) 

Edit: Ser at denne kan brukes (hvertfall i Chrome) Open picture, også går du på "image" oppe på linjen, også image size :-) 

Endret av tshansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du åpner bildet i "bilder" i Windows10, får jeg hos meg "3prikker" helt oppe i høyre hjørne, der kommer det et valg "endre størrelse" når du trykker på prikkene. Du kan endre størrelse i "Small, Medium, Large", dette angis i MP (MegaPixler), når du velger en størrelse får du spørsmål om nytt filnavn.

Pass på å lagre med et navn som er forskjellig fra originalen for at du skal få en kopi og ikke ødelegge oppløsningen på det opprinnelige bildet.

Jeg er enig med deg i at det som skal være "nytt og fancy" ikke nødvendigvis alltid er til det bedre.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Tom42 skrev:

Finner bildene på Apple, og får til og med åpnet dem, men hvordan skal jeg minimalisere dem slik at de passer til kravene på FF?

Det skal være store bilder før du ikke kan laste de opp her da.. Vår software justerer selv ned bildene etter at de er lastet opp. Men usikker på om det var i en forumpost eller annet sted du skulle laste opp bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Det skal være store bilder før du ikke kan laste de opp her da.. Vår software justerer selv ned bildene etter at de er lastet opp. Men usikker på om det var i en forumpost eller annet sted du skulle laste opp bilder?

Se på:  DIY borrelås på Fjällrävenjakke og vurder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.