Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY borrelås på Fjällrävenjakke


aico

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fjällräven Skogsö jakke som jeg liker godt. Den er hovedsakelig til hverdagsbruk, så det stiller jo ikke så høye krav til jakka, men det er en ting som irriterer meg, og det er lukkingen på ermene.

Fjällräven har valgt stramming med knapp. Her kan man velge mellom to posisjoner; VELDIG stram eller VELDIG åpen. I tillegg er det ingen beskyttelse på baksiden av knappene, noe som gjør at kulde overføres ekstremt effektivt til håndleddet eller evt. at klokkeglass o.l. fort får riper og merker.

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det før, men om jeg bytter ut til borrelås så burde det løse alle mine problem. 
Jeg trur jeg kan få kyndig hjelp til selve syingen, men skulle gjerne hatt tips til hvor borrelås av god kvalitet kan skaffes. Jeg vil ha den gammeldagse typen med skikkelig "hook and loop", ikke de minimalistiske moderne greiene som slutter å virke når det har bosatt seg 3 gram hundhår i borrelåsen.

Kunne kanskje vært greit med tips til hvordan man tar ut knappene uten å ødelegge stoffet? eller er dette noe kyndige sydamer /-menn har greie på? Kan sikkert beholde den ytterste som er på klaffen og dekke over innsiden med borrelås, men de to innerste på selve ermet må fjernes helt.

20180913_152251.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Borrelås, av den gamle typen, har jeg hatt i turklærne i mange år.  Alle lommer, både i buksa og jakka her borrelås.  I jakke ermene har jeg også selvsagt erstattet kneppingen med borrelås.  Husker ikke hvordan jeg fjernet knappene, men tror at jeg først klipte av "tappene".  Uansett på yttersiden av jakkeermene er det bare et lite hull som synes.  

har tatt bilder, men har byttet PC og har nå Windows 10, og finner ikke ut hvordan jeg minimaliserer bildet slik at jeg kan kaste det ned.

IMG_1582.thumb.JPG.19e1517b84ef7b6a3e965b1fad8400e1.JPG

IMG_1584.thumb.JPG.2a005a8b2ad3b0e83925c1030d38c7d9.JPG

IMG_1586.thumb.JPG.7b949f5855516a2e45349ef4029ec2e7.JPG

IMG_1587.thumb.JPG.5a69a7a57be5f782bfc739ed72eee43a.JPG

IMG_1588.thumb.JPG.30000837c3ee0cbc003059827a54c3e3.JPG

Endret av Tom42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.