Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse tarp til Unna og Ticket to the Moon hengekøye


Bokhylla

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til anskaffelse av et Hilleberg Unna telt, som jeg forhåpentligvis mottar fra Fjellsport snart. Jeg funderer og på å kjøpe en tarp etterhvert som skal brukes både til teltet (ved behov for "altan" og ekstra beskyttelse for sol) og til hengekøye av typen ticket to the moon.

Jeg har liten erfaring med tarp, og lurer på hvilken størrelse jeg burde kikke på. Har sett at Hilleberg har to størrelser (5 og 10), ikke sett så mye på andre merker enda.

Er det noen som har noen innspill og erfaringer ville jeg blitt veldig takknemmelig for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Bokhylla skrev:

@tubbs Fulgte det med nok fester til dette oppsettet her når du kjøpte den (stangen må du vell kjøpe utenom slik jeg har skjønt)?

 

Stanga er Hilleberg sin tarpstang.
Tarpen kommer ferdig rigget med barduner og strammere så plugger og stang må kjøpes :) 
Lurt å kjøpe lengre og litt grøvre plugger til tarpen enn de V-pluggene som følger med Unna.
I vind så blir det mer belastning på pluggene på tarpen enn på teltet :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bokhylla skrev:

Har sett at Hilleberg har to størrelser (5 og 10)

Hilleberg har 3 str. Det er 5, 10 og 20 hvor tallet er antall kvadratmeter med tarp.  Xp utgavene er veldig kraftige og gode, UL mere lette. Vær oppmerksom på at Hilleberg ikke har fester inne på duke, slik som en del andre har. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Memento mori skrev:

 Vær oppmerksom på at Hilleberg ikke har fester inne på duke, slik som en del andre har. 

Ja, føler man at man trenger mye fester så er vel f.eks DD mere egnet. :)
Men synes at Hillberg sin 10 passer veldig bra til Unna.
Brukt 3X3 meter tarp en gang men de siste 50cm på 10ern hjelper mye synes ihvertfall
jeg.  Til bruk over telt så føler jeg at det holder med festene på 10 UL.
Men nå lager ikke jeg masse forskjellige kreasjoner med den tarpen :)


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro de festene som er der holder til både hengekøyebruk og eventuelt solbeskyttelse til telt- er som sagt nybegynner, så lite trolig at det kommer mange krative varianter av oppsett her på en stund 🙈 Tar gjerne i mot bilder av andre sine kreative løsninger for inspirasjon dog 😀

Takk for tips om plugger og oppklaring av de ulike størrelsene @tubbs og @Memento mori 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bokhylla skrev:

Tar gjerne i mot bilder av andre sine kreative løsninger for inspirasjon dog 😀

IMG_2016.thumb.JPG.a1e2a2bb6ff20becf8006555738174c1.JPG

Med Gåstaver 

IMG_2639.thumb.JPG.dccace2ee9a8662c995b8c9920d15cf2.JPG

Helsport tarpstenger som er for myke etter min mening. Dette var eneste oppsette som greide seg i vinden.

IMG_0040.thumb.JPG.12759132957578601f6e31c59bfb3177.JPG

IMG_0039.thumb.JPG.1d6574c70366d1b4bbeaa6c218d4c004.JPG

Bare å øve!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokhylla skrev:

:) Da har jeg litt å jobbe med etterhvert

Denne med backflip er også fin. 

Det er fin Tråd om Tarp oppsett hvor blant annet "the Bombshelter" er vist:IMG_0612.PNG.956e176111399dcb46f63a1d3cd1518e.PNG

Når det er sagt må jeg innrømme at jeg bruker som regel A-Frame og flatt tak. Selvstående gapahuk brukes derfor mye ved bål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.