Gå til innhold
  • Bli medlem

Første telttur 3åring.


friluftspappa87

Anbefalte innlegg

Annonse
32 minutter siden, friluftspappa87 skrev:

Jada. Blir nok tur til helgen. Skaø bare ikke overdrive eller gå for langt så de blir lei. Viktig å lese signalene til ungene å gi dem pauser, kos, mat å drikke før de merker selv de trenger det. Da tror Jeg tur minnene blir ekstra fine :)

Absolutt! Skal ha med meg mine på 4 og 6 i helgen jeg også. Camp blir bare en kilometer fra bilen og så går vi heller litt rundt fra camp :-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok det beste. Jeg elsker jo å gå langt, men kan jo jogge meg en tur på dagtid eller noe. 

 

Men prøver å trene de opp litt til å gå lengre da. De liker det jo viss det er inne i skogen hvor det nesten ikke er sti. 

 

Fant et sted hvor det var oversvømmelser og man måtte gå rebus rundt omkring og klatre for å ikke bli våt. Det var bare 2km med han fikk brukt masse krefter i 2 timer der. Og koste seg veldig så er jo litt med å finne ruter som trigger dem litt. Prøve finne sopp på veien og bær osv så fokuserer de ikke bare på å gå. Det kan jo bli opptil lengden. 

 

Skal ut på sopptur nå etterpå. Lager en super-kake. Sjokolade kake med kokos, rosiner, nøtter, melkesjokoøadebiter hehe. Masse energi og premier til kidsa. Må kose seg litt tenker jeg. Bedre å gå en tur å få litt ekstra snacks, enn å bli hjemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2018 den 11.40, friluftspappa87 skrev:

 Han skryter av turen overalt.

20180907_164135.jpg

20180907_161121.jpg

Rørende. Dette er den perfekte start på friluftsliv med ditt barn. Veldig bra jobbet!

Veldig enig i at det må være kos på tur. Jeg kjøper Namdalsgomme og tar med til vafler på tur - det får de aldri ellers ;)

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kosen er viktig. Pappa var flink til det, men mamma skulle presse å "være flink". Da mister man gleden. 

 

Hadde med minsten på dagstur i dag. Var gøy det og. 2km gikk de selv så trilla jeg 7km og hadde bakt kake til dem å tatt med litt saft. 5 timers tid ute. Tror begge to i telt allerede kan bli stressende for meg, men skal prøve med bare henne på 2 år en gang det er litt fint vær. Han eldste blir jo 4 snart så de skjønner jo litt mer og klarer å sette seg litt inn i hvordan det er for meg også heje

 

Skal legge ut rapport for hver overnatting fremover :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.