Gå til innhold
  • Bli medlem

Brukte Sekker på Finn ?


tolsen87

Anbefalte innlegg

Hei folkens. driver og snuser på ny sekk. 

har i dag en 80 liters sekk fra et relativt ukjent merke Bål trolltind 80 

denne oppleves som uansett åssen jeg stiller på den vond for ryggen og gå med så jakter etter ny, lurer på da om jeg skal holde meg til 80 liter eller gå litt opp. 

ser mye på Finn og lurer på hva er deres erfaringer med Brukte sekker på finn ? 

 

i skrivende stund har det blitt lagt i dag 

en Helsport Spitsbergen 95 L

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=128432440

 

og en Bergans Telemark 80 L 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=128450944

noen med erfaringer fra disse ? mener vel at Lars Monsen brukte Spitsbergen sekken når Monsen på Villspor ble lagd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, tolsen87 skrev:

ser mye på Finn og lurer på hva er deres erfaringer med Brukte sekker på finn ? 

Jeg har handlet mye på finn, både med kjøp og salg. Mye gode høsttilbud på friluftsutstyr nå i disse dag, alt fra ubrukt, brukt en gang, to ganger etc. Mange som har hatt en drøm som ikke ble noe av. Ca 50% av ny billigste nettpris i disse dager er vanlig om du følger gått med. Lag et søk, for de beste tinga går i løpet av 2-3 minutter! Send melding jeg tar den med en gang. Send så resten i melding nr 2, er trikset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Spitsbergen i 110 l. Godt fornøyd med sekken. Liker spesielt den vinklede flaten i korsryggen. Føler den fører til at jeg går mer oppreist. Veldig solid laget hele sekken. Det gir forøvrig en relativt høy egenvekt.

Veldig stort og bredt hovedrom. Vil tro det er tilsvarende på 95-literen. Har også hatt en 95-l i Bergans og min subjektive oppfatning er at Helsport må regne med større liter (opplevd som større forskjell enn hva 15 liter skulle tilsi).

Savner lommer på beltet. Har to sidelommer, en for drikkeflaske og en med glidlås på andre siden. Noe langt bak til de synest jeg (jeg når en nalgeneflaske når jeg går, men glidlåslommen brukes bare som permanent oppbevaring).

Følger med ekstra lastestropper om noe skal festes utenpå sekken (er fester langs hele fremsiden).

Veldig stort lokk, og inkludert regntrekk. Laster mye (så mye at jeg nå har kjøpt meg en mindre sekk for soloturer, en 75l Osprey // ikke testet enda). Kommer til å beholde Helsporten for familieturer.

I sommer lastet jeg den med 7 liggeunderlag (hvorav 2 på utsiden), 2 telt, 1 sovepose, turkjøkken med gass, kopper/fat/bestikk, førstehjelp, div klær, alle småduppeditter, noe mat ++. Alt forsvant ned i et stort hull når jeg startet å laste den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.