Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til sovepose ?


tolsen87

Anbefalte innlegg

er på jakt etter ny sovepose, min sovepose som har begynt og dra på åra og egner seg ikke på høstturer lenger, den er også som og tre på seg en tvangstrøye så trenger en med god plass. 

Jeg er 1,92 en god 3 sesongs som ikke koster all verden.

kom gjerne med tips :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prisjaktsøk på herreposer med "Long" i navnet og med TLim mellom -5°C og -15°C : https://www.prisjakt.no/category.php?b=s333621030

Mountain Hardware Lamina-posene er blant de bedre syntetiske posene, og Long-versjonene til MH er romslige (har to). Men syntetposene blir selvsagt tyngre og mindre komprimerbare enn dunposer med skikkelig spenstig dun, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Bendik Kolding Bendiksen skrev:

Sjekk ut Wampeace viking 300, en jeg vurderer kraftig selv ihvertfall :)

Har den og er knallfornøyd.
Men er mer en sommerpose så 600n er nok ett bedre alternativ tidlig vår/sen høst :)

Endret av tubbs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, tubbs skrev:

Har den og er knallfornøyd.
Men er mer en sommerpose så 600n er nok ett bedre alternativ tidlig vår/sen høst :)

Har du testet 600n på sommeren? Blir den for varm? Hadde ryddemani  i boden i går, og den gamle sommerposten min gikk på dynga. 
( Noe jeg angrer bittert på nå, da jeg kunne prøvd å sydd den om til en underdyne til hengekøya) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Bendik Kolding Bendiksen skrev:

Har du testet 600n på sommeren? Blir den for varm?

Kan dessverre ikke svare på det :)
Men nok av 600 brukere her som sikkert kan.
Men kan bekrefte at 300n blir kjølig under 5 grader og det kan det fort bli på høsten.
Så jeg hadde ikke kjøpt 300n som en 3-sesongspose

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 600n på sommeren. Dun er jo veldig temperaturregulerende. Ble ganske varmt på skjæret i sommer når det var på det varmeste. Men det er jo ikke verre enn å dra opp glidelåsen. 

Ellers har den ikke vært for varm. Jeg personlig vil ikke ha noe tynnere. På Gaustadtoppen i august var det nesten ned mot null og jeg hadde blitt kald i en tynnere pose. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.