Gå til innhold
  • Bli medlem

Trangia mini /serie 28 Steikepanne 14 cm super lite oppsett


Memento mori

Anbefalte innlegg

IMG_6551.thumb.JPG.32305e1470da5f30eef324557e4e5e35.JPG

Den minste Trangiapanna til serie 28 er 14 cm i diameter. Har kuttet en steikespade i 2. Liten Trangia klype og en bit av en gryteskrubb også. Lite og lett, men går til et speilegg eller en liten fiskebit eller 2. 

IMG_6550.thumb.JPG.b7cd21ff16e49d64c5c72eca273c0c47.JPG

Alt får plass inni panna. Veier tilsammen 138 gram.

Endret av Memento mori
Bildene var borte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt veldig glad i panna fra mitt Trangia Mini sett og regner med at denne er den samme(?). Panna er faktiskt ganske god til tross for størrelsen og min har vært med på mange turer. Kunne kanskje ha vært et par cm større men holder såvidt til middags-pølsesnabbene eller et speilegg. Min har blitt litt stygg og bulkete med tiden men belegget et like godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Larix skrev:

Hva bruker du den øvre halvdelen av stekespaden til?

Syns det er enklere å snu en del ting med 2 steikespader, blir mindre fettsput inni teltet. Har smeltet en spork i varmt fett. Prøver å holde metall unna panna, da holder de lengere. Har også 2 meget flotte tynne/lette steikespader laget av @Tom42 i naturlig bøyd einer. Men de er litt for lange til et slik meget lett oppsett. Tom er også av de som bruker 2 steikespader. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stekespaden og pinsetten fra dette sette: https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80130168/

Det er riktignok "en leke, og egner seg derfor ikke til matlaging", men det funker nå for meg. Og er neppe mer giftig enn at den, totalt sett, vesle mengden mat jeg bruker dette på, neppe er det som kommer til å ta livet av meg.

Tror noen har nevnt dette før her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Lars Stenseth skrev:

Bruker mer å mer denne kjøtt/pølse klypa i dette sett

 

10 timer siden, Larix skrev:

Jeg bruker stekespaden

Grunnen til at jeg liker steikespade i tre, er at det tåler varme bra. Har smeltet en spork i varmt fett. Tre er også snilt mot nonstick belegget.

Har dere merket noe til at gsi settet/IKEA settet smelter når det blir varmt. 

Problemet er størst på brennere som varmer veldig på et punkt. 

Endret av Memento mori
Rettet skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Memento mori skrev:

Har dere merket noe til at … IKEA settet smelter når det blir varmt.

Ikke ennå, men jeg regner i grunnen med at det gjør det. Jeg har nemlig andre billige stekespader fra Ikea, som er beregnet på matlaging;) som gjør det.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, whistler skrev:

GSI spaden smelter etterhvert ;-)

Det går også å bruke gryteskjer i meleamin. Disse tåler varme. Pleier å kutte av håndtaket. Jernia har disse. koster ca 40kr. De som er rette i bunn er best, da får du rørt i hele bunn. 

 
GRYTESKJE 518 JADE GREEN ROSTI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.