Gå til innhold
  • Bli medlem

Dehydrator til utlån?


Agdestein

Anbefalte innlegg

Neste sommer skal jeg og bikkjen gå Norge på tvers (50 dager), og i den forbindelse har jeg lyst å tørke mye av maten selv. Tidligere har jeg brukt DENNE til frukt og grønt, og tørket kjøtt i stekeovn. Jeg har ikke så lyst til å investere i en dehydrator i forkant av denne turen, da det er 1000 andre ting som skal på plass og jeg i tillegg har lyst å prøve å gjøre dette så billig som mulig. Så derfor håper jeg en snill sjel vil låne ut sin 🙏 

(Kjøp av en brukt dehydrator kan i nøden vurderes.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Espen Ørud skrev:

Hva er feil med den du har brukt til nuh?

Egner seg ikke så godt til tørking av kjøtt, og hadde vært ok med en større og kraftigere med flere brett ☺️

(Har ikke stekeovn med varmluft)

Endret av Agdestein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Agdestein skrev:

Egner seg ikke så godt til tørking av kjøtt, og hadde vært ok med en større og kraftigere med flere brett ☺️

 

For korrekt tørking av kjøtt så bør dehydratorn kunne stilles inn på temp rett under 50 grader :)
Det har jeg ikke sett noen av de billige klare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvor lenge trenger du å låne?
Jeg har en sånn: https://www.kitchentime.no/no/p/ed5-frukt-og-sopptrker
Jeg har ikke prøvd å tørke kjøtt med den ennå, men har god erfaring med grønnsaker, frukt og krydder. Hvis du tror den kan funke for deg, så kan du få låne den en periode - men den må i så fall hentes og leveres der jeg bor i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thandeka skrev:

[....]
Jeg har ikke prøvd å tørke kjøtt med den ennå, [....]:)

Jeg har maken. Jeg har laget Beef Jerky i den flere ganger og det går fint...

Men legg i eget steketermometer. Jeg foretrekker å tørke kjøtt på ca 50 grader og det stemmer ikke nødvendig vis med det å stille inn enheten på 50, så bruk eget digitalt steketermometer eller lignende og still opp til du finner ønsket temperatur...


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.