Gå til innhold
  • Bli medlem

Røykeovn


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Annonse

Hva slags røykeovn man trenger kommer jo an på om man vil kald eller varmrøyke :)
Aburøyken og tilsvarende varmrøyker fisken med veldig høy temp og gir veldig konsentrert
røyk. Man burde egentlig klare å legge hånda på lokket på Aburøykern om man ikke vil
ha veldig varmebehandlet fisk. Og da fungerer ikke spritbrennerne som følger med.
For å få best mulig resultat så bør det være litt størrelse på røykovner.
Men til turbruk så er Abu og tilsvarende eneste alternativ :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha til tur eller hjemmebruk?

Til tur er det gjerne varmrøyking som gjelder. Her er ABU-røyken helt kurant. Sikkert de fleste andre også, men sjekk evt vekt.

 

Til hjemmebruk har jeg et jeg kan sette varme i og varmrøyke eller kaldrøyke uten varmekilder. Her røyker jeg alt fra torsk og kveite til laks, reinsdyr, hjerter, rype, ost og bacon. Dette er en litt annen idrett enn turrøyking, men anbefaler å sette seg inn i dette om man setter pris på å videreforedle råvarer man skaffer selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.