Gå til innhold
BenjaminT

Fine turområder mellom Oslo og Trondheim som kan nås med buss/tog

Anbefalte innlegg

Hei! Finnes det noen gode forslag til turområder som man kan nå med buss/tog mellom Oslo og Trondheim. Vi er to som bor i hver vår by, som gjerne vil gå på tur sammen og kanskje møtes på halvveien. Alle forslag mottas med takk! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først: det er èn veldig fin side å være klar over, hvor du kan finne mange svar selv: UT.no. Denne brukes nok av de fleste her når de planlegger noe mer enn en dagstur i lokalmiljøet.  

Det er brukbart med turterreng mellom Oslo og Trondheim. For å gi noen eksempler "from the top off my head" så nevner jeg fire nasjonalparker på strekningen, uten å ta hensyn til om dette er det lettest tilgjengelig områdene, eller om det passer din "tur-profil" (krevende, moderat eller lett terreng, telttur, hytte til hytte, dagstur fra hotell, osv.)

Rondane

Jotunheimen

Langsua

• Tog til Lillehammer
  • Buss fra Lillehammer til Liomseter

Dovrefjell - Sunndalsfjella

• Tog til Kongsvoll. Fra her går du rett ut i terrenget.

Bruk Ut.no for alt det siden er verd og still spørsmål her på forumet. God tur! 

Selv pakker jeg for tur fra Oslo til Rondane i morgen tidlig, og vi bruker kanskje tog, buss og taxi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Sovjetunionen
      Kjære fjellfolk! 
      Etter å ha tilbragt forrige sommer i Nordmarka har jeg en plan om å utforske Østmarka litt mer og håpet i den forbindelse på å få noen tips på fine steder og gode teltplasser i det området. 
      Jeg må innrømme at jeg er litt folkesky og prøver å unngå steder med alt for mye trafikk når jeg først skal ut og nyte naturen, så tips om litt bortgjemte steder der jeg ikke blir tråkket ned av skranglete klatrere, barnefamilier som bråker mer enn primusen min eller kompisgjenger på fylletur, hadde det vært helt topp. Hvis det i tillegg finnes noe vann jeg kan slenge fiskestanga ut i, samt en eller annen form for kollektivtransport innenfor en fire timers gåtur, så er lykken gjort for resten av året  
      Obs: jeg er ikke særlig god på å fiske, så du trenger ikke være redd for at jeg tømmer yndlingsvannet med markstanga mi (men jeg ville ikke satt meg til å passe kaffen din, den hadde levd farlig).  
      Alle tips mottas med takk! 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.