Gå til innhold
  • Bli medlem

Mobiltjenester som rapporterer posisjonen


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Kjenner dere til gode norske tjenester som har deling av posisjon og planlagte ruter, plotting av posisjon osv i fra mobilen? Dvs nettsted der man lager en rute først, og deler denne ruten før turen, og plotter automatisk fra mobilen underveis.

 

Jeg abbonerer på en utenlandsk tjeneste der man kan gjøre dette enkelt (tjenesten har ikke så mange brukere i Norge, og jeg lenker ikke til den uten at jeg har fått prøvd den ut mer selv).

Jeg tror dette kan være OK i mer nærliggende strøk - som en slags fattigmanns - spot, og ide'en syns jeg er knakende god, men mulig dette er oppfunnet før uten at jeg har fått det med meg..

Jeg vil oppdatere dette når jeg får sjekket det mer ut..

image.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den funksjonen på min Land Rover telefon via en app som heter ViewRanger. Appen syns jeg er kjempe bra. Har kart fra Statens kartverk på den som jeg syns er veldig bra detaljert. Kan enkelt legge til venner på telefonen og velge fra 2 - 60 minutts oppdatering(en del valg mellom 2- 60). Så lenge det er nett eller nett av og på funker det veldig bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Dutton skrev:

ViewRanger. Appen syns jeg er kjempe bra. Har kart fra Statens kartverk

Har testet denne, men den taklet ikke æøå og prisnivået for de kartene som er gratis fra Statens Kartverk er helt hinsides, mener det var 1200kr. Den støtter heller ikke ruting, så du må lage mange punkt selv. Så jeg slettet den. 

Men ideen med "spot" og GPS i en og samme app er knakende god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Memento mori skrev:

Har testet denne, men den taklet ikke æøå og prisnivået for de kartene som er gratis fra Statens Kartverk er helt hinsides, mener det var 1200kr. Den støtter heller ikke ruting, så du må lage mange punkt selv. Så jeg slettet den. 

Men ideen med "spot" og GPS i en og samme app er knakende god. 

Fikk en "voucher" når jeg kjøpte telefonen. Så fikk hele norges kartet i premium med på kjøpet. 

Tror den har blitt oppdatert siden du prøvde den i så fall. Har ingen problemer med æøå. 

Hvilken ruting metode snakker vi om da?(her er jeg ikke helt med 😛 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, esphojo skrev:

Skulle hente broderen på en fest for noen uker siden, og da fikk jeg bare tilsendt en link med hvor han befant seg (ser nå i ettertid at jeg muligens burde delt ETA med han - ble nemlig stående å vente 🤔).

Ikke dum den der. Kan jo hende at man faktisk kan sette opp Google maps appen slik at man har kartene og planlagt rute der, samt dele posisjonen videre der også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.